Пилоти от MotoGP приветстваха новия шикан на пистата Ред Бул Ринг. Промяната в австрийското трасе бе завършена в края на март след като от ФИМ решиха да увеличат безопасността на пилотите от световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ. Шиканът на пистата край Шпилберг бе направена заради тежкия инцидент между Франко Морбидели и Йохан Зарко. Моторът на италианеца едва не отнесе седемкратния световен шампион Валентино Роси.
Новият шикан бе използван за пръв път през вчерашния ден. Завършената модификация е много по-стегната и по-бавна от първоначално предложената от ръководството на пистата Ред Бул Ринг. От друга страна тя беше похвалена от редица състезатели от MotoGP.
„Новият шикан е хубаво допълнение към пистата. В този участък няма почти никаква видимост, особено в спирачната зона. Както видяхте в първата свободна тренировка, много момчета допускаха грешки, защото не бяха свикнали с промяната. Но сега ми е много забавно да минавам през този шикан“, сподели Джак Милър от Дукати.
„Има много различни промени в наклона, докато влизате, така че мотоциклетът е доста нестабилен. Самият аз съм почти не ползвам задната спирачка и мога наистина да плъзгам гумата преди най-агресивната промяна на посоката в целия календар на MotoGP.“
„Много е забавно. На изхода от завоя има доста неравности, които засилват нестабилността на предницата. Смятам, че тази промяна ще позволи повече изпреварвания на завой номер 3. Със сигурност е много по-безопасно, което е най-положителното от цялата промяна“, добави австралиецът.
Фабио Куартараро също коментира новия шикан на Ред Бул Ринг. Световният шампион сподели, че предпочита старата конфигурация на трасето, но от друга страна смята, че шикана ще пасне по-добре на характеристиките на мотора на Ямаха.
„Както виждам, първият сектор е станал по-добър и безопасен. Предпочитам по-старото оформление, но в крайна сметка всички искаме това, което е по-бързо и по-добро за нас“, коментира Куартараро.
„По-добре е да имаме този шикан, който се минава на първа предавка. Не очаквах тази модификация на Ред Бул Ринг да бъде толкова бавна.“
„Когато не сте на мотора, всичко изглежда толкова голямо. Всъщност нещата изглеждат доста по-малки когато съм на мотоциклета, което е по-добре.“
Алекс Ринс бе съгласен с коментарите за подобрената безопасност на Ред Бул Ринг. Пилотът на Сузуки отбеляза, че неравностите по пътя към новата част на пистата и смяната на стария асфалт с нов водят до блокиране на предната гума.
„Много по-различно е, но със сигурност е по-безопасно от преди. От друга страна не е приятно, че там има повече блокирания на предната гума и повече неравности, също и когато преминаваме от стария към новия асфалт. Но със сигурност се чувстваме по-спокойни от преди“, каза Ринс.
Вижте тази публикация в Instagram.