Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес най-бърз в последната тренировка на Спа

Перес най-бърз в последната тренировка на Спа

1859
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Георги Тодоров/LAP

Серхио Перес бе най-бърз и в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Белгия. Пилотът на Ред Бул се класира пред съотборника си Макс Верстапен и Карлос Сайнц (Ферари).

Малко преди финалната свободна тренировка през уикенда в Белгия най-накрая излезе решението на стюардите, които снощи извикаха Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул бе разследван заради това, че не е спазил реда при тренировъчните стартове в края на втората петъчна сесия. Нидерландецът получи предупреждение.

От петък започна дискусия също така относно наказанията, наложени за смяна на компоненти в задвижващи системи

Според някои анализи има значение кога са извършени смените и на колко елемента, тоест дали общото наказание при една смяна надхвърля 15 места назад на грида. Според други това няма никакво значение. Ако е верен първият вариант, то това би дало предимство на Шарл Льоклер, защото при него смените са пресметнати така, че при всяка не се надхвърлят 15 места санкция. Така той не отива директно в дъното на стартовата решетка за разлика от Макс Верстапен.

Времето беше още по-студено от вчера – 15 градуса температура на въздуха, 20 градуса на пистата. Не валеше и отборите веднага започнаха работа. Предпочитаният избор в началото на тренировката бе гуми софт. Хард изпитваха Естебан Окон и Ландо Норис, а пилотите на Астън Мартин и Пиер Гасли – медиум.

След първите 10 минути работа на трасето начело за всеобща изненада бе Гуаню Жу с 1:47.795 мин, следван от съотборника си в Алфа Ромео Валтери Ботас (+0,127 сек). Трети се нареди Алекс Албон пред Даниел Рикиардо, Николас Латифи, Верстапен, Серхио Перес, Окон, Люис Хамилтън.

В следващите обиколки Ланс Строл и Себастиан Фетел излязоха трети и четвърти, на над секунда от времето на Жу

15 минути след началото на сесията състезателите на Ферари още не се бяха появили на пистата, както и Кевин Магнусен от Хаас. Датчанинът излезе около 20-ата минута, но от Скудерията продължаваха да изчакват.

Болидите на Ферари се появиха най-после на пистата в 25-ата минута от тренировката. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц бяха с гуми софт. След първите си обиколки за време двамата оглавиха класирането. Начело се нареди Сайнц с 1:46.461 мин, съотборникът му бе на 0,429 сек зад него. В квалификационна симулация бе и Алекс Албон, който записа второ време – на 0,375 сек от това на Карлос.

Перес на свой ред излезе пръв – с 1:45.972 мин. Пилотите с наказания за смяна на компоненти в задвижващи системи нямаше защо да тренират квалификация и продължаваха програмите си за състезанието. Льоклер пък измести Албон от третото място.

По време на сесията стана ясно, че от Ферари са сменили още компоненти в задвижващата система на Шарл Льоклер – нови двигател с вътрешно горене, MGU-H, турбо и изпускателна система

Това означава повече от 15 места наказание и съответно пилотът отива автоматично в дъното на грида.

Верстапен бе предупреден, че е преминал твърде бързо през зона с жълти знамена.

„Там нямаше флагове“, протестира Макс.

„То и в Катар нямаше“, отговори рейсинженерът му Джанпиеро Ламбиазе, припомняйки случая от квалификацията в Лосаил през 2021 г., заради който нидерландецът отнесе 5 места назад на грида.

Междувременно Верстапен успя да даде най-доброто време в сесията – 1:45.480 мин. Норис записа второ постижение, но веднага бе изместен от това място от Сайнц, който сложи нов софт (+0,344 сек). 10 минути преди карирания флаг редът бе Макс, Сайнц, Норис, Перес, Ръсел, Льоклер, Рикиардо, Хамилтън, Латифи, Албон.

Малко след това Льоклер излетя от пистата и прелетя през чакълена зона за сигурност. Не се удари в предпазната бариера и успя сам да излезе на трасето.

„Върнах се на пистата. Не мисля, че колата е повредена“, обади се Шарл по радиото

Сесията веднага бе спряна.

Тренировката бе рестартирана за последните 4 минути от финалния час за подготовка преди квалификацията. В самия край Перес направи най-бързата обиколка и оглави класирането пред Верстапен. Сайнц остана трети, следван от Норис, Алонсо, Ръсел, Льоклер. Топ 10 допълниха Фетел, Окон и Гасли.