Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Льоклер и Норис във втората тренировка в Белгия

Верстапен пред Льоклер и Норис във втората тренировка в Белгия

2744
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Георги Тодоров/LAP

Макс Верстапен бе най-бърз във втората петъчна тренировка преди Гран при на Белгия. Пилотът на Ред Бул се класира пред Шарл Льоклер (Ферари) и Ландо Норис (Макларън). Работата на отборите отново бе съкратена, след като десетина минути преди карирания флаг на пистата Спа-Франкоршамп отново заваля.

Температурата на въздуха се качи само с градус за втория час подготовка. Тази на пистата остана 21 градуса. Все още бе облачно, но не валеше. Пистата почти бе изсъхнала от дъжда, който заваля в края на първата тренировка.

„Пистата е малко по-мокра от очакваното“, съобщи Карлос Сайнц по радиото

Всички обаче бяха с гуми за сухо – основно с медиум, но Валтери Ботас и Себастиан Фетел предпочетоха хард, а Мик Шумахер и Даниел Рикиардо – софт. Ботас пропусна по-голямата част от първата сесия заради проблем в неговата Алфа Ромео.

Пилотите на Мерцедес започнаха работа с гуми хард. Междувременно Сайнц оглави класирането с 1:48.818 мин и едновременно с това демонстрира до какво води всяко излизане от трасето на Спа. Испанският пилот на Ферари отвори съвсем малко повече един от завоите и директно стъпи в чакъла отстрани.

„Малко рали“, пошегува се Карлос по радиото.

Макс Верстапен пък каза на тима си, че слоят от визьора на каската му, който бе махнал малко по-рано, се е заклещил някъде в задното окачване.

„Изобщо не мога да загрея гумите си“, съобщи на Мерцедес Джордж Ръсел.

Джордж бе с твърдите гуми също като съотборника си Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион обаче бе девети в този момент, а съотборникът му – 16-ти в подреждането. Начело вече бе Макс Верстапен с 1:46.928 мин – с 0,462 сек по-добро постижение от това на Сайнц. Трети се нареди Льоклер, на 1,241 сек от пилота на Ред Бул.

Първите седем пилоти в класирането – Верстапен, Сайнц, Льоклер, Серхио Перес, Юки Цунода, Ландо Норис и Гуаню Жу – бяха с медиум

Осми бе Даниел Рикиардо, най-добре класираният в този момент пилот със софт. Хамилтън бе изместен десети, като той пък бе състезателят с хард с най-предно класиране.

Пистата утихна след първите 20 минути работа, но скоро бе възобновена. Верстапен, Сайнц, Льоклер и Ръсел сложиха гуми софт. В Ред Бул работеха по болида на Перес и като че ли сменяха задното му крило. От Ферари съобщиха на Льоклер, че Верстапен начело е подобрил времето си до 1:45.507 мин.

„О… Добре. 45.5 е бърз тур“, беше отговорът на Льоклер, който бе на 0,862 сек зад Макс.

„Предстои ли да вали? Започвам да виждам капки“, обади се Ланс Строл на Астън Мартин

Дъжд все още нямаше, а канадският пилот заемаше четвърто място в класирането – зад Ландо Норис. Вече всички бяха със софт с изключение на Мик Шумахер, който бе с хард. Перес още бе в бокса. Сайнц заемаше петото място, следван от Хамилтън, Фернандо Алонсо, Ръсел, Рикиардо.

Верстапен сложи медиум и започна нова серия обиколки на пистата. Пиер Гасли от пистата. Каза по радиото, че не е сигурен какво точно е станало, но внезапно е изтървал задната част на колата. Хамилтън се върна на гуми хард, Ръсел продължи със софт.

Двайсетина минути преди карирания флаг в публиката неколцина души облякоха дъждобраните си. Все още не изглеждаше да вали. Перес най-после се върна на трасето и със софт направи бърз тур, който го нареди десети.

Броени минути по-късно Верстапен се обади по радиото: „Вече вали много“.

Няколко пилоти, сред които Мик Шумахер и Алонсо, изхвърчаха от трасето, пързаляйки се с гумите за сухо по вече мокрия асфалт. Нямаше сериозни инциденти и 5 минути преди края на сесията всички се бяха прибрали по боксовете. Верстапен остана пръв пред Льоклер и Норис. Четвърти бе Строл, следван от Сайнц, Хамилтън, Алонсо. Топ 10 допълниха Ръсел, Рикиардо и Перес.