Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Смяната на компоненти в задвижващата система на Верстапен е стратегическа

Хорнер: Смяната на компоненти в задвижващата система на Верстапен е стратегическа

3241
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен; синмка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в петъчните свободни тренировки преди Гран при на Белгия, но ще има доста наказания за смяна на компоненти за задвижващата си система. В неговия Ред Бул RB18 ще има четвърти двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-H и MGU-K. Верстапен и още петима пилоти, сред които и Шарл Льоклер, са с различни промени в агрегатите, надхвърлящи разрешения брой елементи. Те съответно ще получат наказания, което ще направи изчисляването на стартовата решетка значително по-сложно от обичайното. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни, че смените в колата на Верстапен са стратегически.

„Ние решихме, че ситуацията със задвижващите системи ще е доста напрегната до края на сезона. Вижте какви писти предстоят в календара. Не искаш смяна на Зандвоорт. На Монца всъщност се изпреварва по-трудно, отколкото си мислите. Сингапур не е добър вариант, а в Япония задминаванията са сложни, така че започнахме да изчерпваме опциите“, обясни той.

„Спа е писта, на която може да се изпреварва. Мислим, че ще сме бързи тук и затова решихме да се възползваме от възможността (за смяна на компоненти в задвижващата система), допълни Хорнер

Ръководителят на Ред Бул допълни, че всъщност Спа в Белгия и пистата Сахир в Бахрейн са местата, където най-лесно се правят изпреварвания.

„Това вероятно е и причината толкова хора да са избрали трасето тук, за да натрупат повече задвижващи системи за останалата част от сезона. Изглежда Карлос [Сайнц] няма да има наказание, както вероятно и Мерцедес. Така че състезанието вероятно ще е страхотно. Тези момчета сигурно ще се борят в челото, а ние ще гледаме колко бързо биха могли Макс и Шарл да си проправят път през колоната“, каза още Хорнер.

Самият Верстапен коментира, че е бил наясно какво ще се случи след смяната на компоненти в задвижващата система, но не е променил особено подхода си към работата

„Прегледахме как да настроим колата по възможно най-добрия начин. Мисля, че от самото начало поведението на автомобила бе доста силно. Винаги има дребни неща по баланса, които могат да се изпипат. Но след първото излизане бях доволен от болида“, коментира Верстапен.