Някои от новите изисквания на ФИА за подовете на болидите от Формула 1 влязоха в сила този уикенд в Белгия. Екипите и федерацията пък се разбраха за компромисно повдигане с 15 мм вместо първоначално предложените 25 мм. След като първоначално заяви, че промените изобщо няма да повлияят на Ред Бул, след това недоволстваше, че ще трябва да се правят нови неща по RB18, сега Кристиан Хорнер коментира, че екипът трябва да преживее ситуацията и толкова.
„Жена ми често ми повтаря, че размерът няма значение! Няма да мърморя за милиметри. Така че от 25 на 15 мм, ще трябва да живеем с това“, заяви Хорнер
„Неудобно е да се въвеждат такива промени по това време на годината. Невероятно късно е. Но това е положението. В крайна сметка се договаряхме за число. Крайният резултат е стойност, която е еднаква за всички.“
Представянето на колите на Спа се очакваше с голям интерес точно заради промените по подовете. До квалификацията включително не изглеждаше промяната да е имала някакво негативно влияние върху Ред Бул. Всъщност Макс Верстапен с лекота победи и в сесията за разпределение местата на грида. Той обаче няма да стартира от полпозишън заради наказание за смяна на компоненти в задвижващата му система.
When you know you’ve got grid penalties, but you put it on POLE anyway 🔥 @Max33Verstappen 🇧🇪 pic.twitter.com/sSSE4UqBGD
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 27, 2022
Хорнер коментира също така драмите на пилотския пазар. Той заяви, че целият хаос около Оскар Пиастри изобщо не е трябвало да се случва, а Даниел Рикиардо не бил същият пилот, когото той познавал от времето му в Ред Бул
„Не съм навътре в ситуацията (с Пиастри) и не я разбирам напълно, защото чисто договорно погледнато това не би трябвало изобщо да се случва. Ако Рено или Алпин са инвестирали в кариерата на някой младеж, то те го правят, защото имат интерес от тази инвестиция в бъдеще. Очевидно е, че трябва да има елемент на лоялност в тези взаимоотношения. Не разбирам точно бъркотията с контрактите. Но дори това пилотът да си помисли, че няма да кара за Алпин догодина, демонстрира, че нещо не е наред“, обясни Хорнер.
„Даниел пък не е същият пилот, какъвто бе при нас. Той е един от най-добрите пилоти. Определено притежава талант. Надявам се да си намери и място, и да си върне духа. Сетете се за някои от победите му с нас. В Монако (през 2018 г.) спечели с 50% от мощността. Имал е изумителни представяния. Или как се справи, когато дойде за първи път и се оказа редом до Себ (Себастиан Фетел – б.р.), как се справи и колко близо бе след това до Макс [Верстапен]“, каза още шефът на Ред Бул.