Фернандо Алонсо може би е щял да приключи кариерата си във Формула 1, ако бе спечелил поне още една титла с Макларън, сподели самият пилот. Той е част от Гран при от 2001 г. На 41 години понастоящем е най-опитният състезател в F1 и ще продължи да кара и през следващите сезони. Съвсем скоро обаче двукратният световен шампион ще подобри рекорда на Кими Райконен за най-много стартове във Формула 1. Испанецът заяви в интервю за вестник АС, че не обръща такова внимание на подобни постижения.
„Това не е толкова важно за мен. Знаех, че ще се случи в някакъв момент. Подобен рекорд отразява любовта ми към Формула 1. Всички години, които съм посветил на спорта, въпреки че пропуснах два сезона. И въпреки всичко рекордът не е толкова важен. Такова постижение е възможно, когато отборите в шампионата са вярвали в теб и възможностите ти в продължение на много години. От техниката обаче винаги зависи много. Ако не си зад волана на добра кола, не оставаш особено дълго във Формула 1. И все пак един такъв рекорд говори за степента на саможертва и за това колко работа е свършил един пилот.“
„Винаги съм бил свободен да избирам и съм бил господар на съдбата си. Провървя ми в това отношение – подобна привилегия е рядкост. Можех да сменям отбора си и това е тайната на едно такова дълголетие“, обясни Алонсо
„Когато си много задължен на един тим или получиш титулярно място заради внезапно появила се възможност, или благодарение на сериозна спонсорска подкрепа, то съответният отбор може много бързо да се откаже от услугите ти. На мен ми провървя, защото малко зависеше от други хора.“
Алонсо каза, че винаги се е старал да кара на добро ниво и да постига по-добри от на съотборника си резултати, защото „почти винаги той е единственият ти ориентир“.
„Не е важно дали битката е за място в топ 5, за подиум или за шампионата. Важно е да не се бърка, да изпитваш удоволствие от работата и да влагаш достатъчно усилия – това зависи само от мен. В неделя, когато обсъждаме стратегията за предстоящо състезание, всички изчисления може да сочат, че възможният максимум е девето място например. Ако успееш да се класираш шести или седми, то това е неголямо лично постижение. А аз винаги си поставям максимално високи цели.“
P6. We gave it all. Thanks Zandvoort 💙@alpinef1team #f1 #zandvoort https://t.co/iDoIlOYKqU
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 4, 2022
През двете десетилетия, откакто се състезава Алонсо, светът на Формула 1 се измени, но според него промяната е повече технологична, отколкото личностна.
„Болидите станаха по-сложни, повече се използват компютри при конструирането, многократно се увеличи обемът обработвани данни и се правят значително по-подробни анализи. Има по-малко възможности за импровизации, но както и преди ключовите хора в един отбор разполагат с голяма власт.“
Според Алонсо с най-високо ниво на конкуренция се е борил през шампионския си сезон 2006. Испанецът допълни, че тогава през първата половина на състезателната година е разполагал с най-бързия автомобил. След това се съгласи с твърдението, че никога не е разполагал с достатъчно силна кола, която да му позволява да се бори за победи във всички стартове
„Никога. Но кой знае, ако бях получил подобен болид, може би сега нямаше да карам още във Формула 1. Имах тригодишен договор с Макларън, когато отидох там през 2007 г. Мислех, че след приключване на контракта може би ще завърша кариерата си… По онова време вече бях постигнал резултати, каквито не си бях представял никога. Ако онези три години се бяха получили по-добре и бях спечелил още една или две титли, то имаше възможност да приключа кариерата си“, коментира още Алонсо.