Фабио Куартараро похвали двигателя на Ямаха за 2023 г. Според него първата версия на силовия агрегат за следващия сезон е очакваното подобрение, което той е очаквал.
Куартараро бе много критичен към липсата на развитие на двигателя на Ямаха през последните години. В момента японският производител има най-бавната машина на правите тъй като не разполага с достатъчно мощност. В същото време гъвкавостта на мотора YZR-M1 отчасти компенсира това изоставане. Тази година сериозните подобрения в аеродинамиката на моторите на Дукати и Априлия на практика неутрализираха дългогодишното преимущество на японците.
В Ямаха започнаха да работят по коренно различен начин за сезон 2023 г. по отношение на разработването на двигатели след като привлече като консултант Лука Марморини. Италианецът ръководеше отдела за задвижващи системи на Ферари до 2014 г.
Куартараро изпробва новия прототип на двигател за 2023 г. по време на тестовете след Гран при на Сан Марино във вторник и сряда тази седмица. Французинът разви топ скорост от 298.3 км/ч, която бе равна с тази на Маверик Винялес от Априлия. Междувременно Хорхе Мартин от Прамак Дукати постигна най-вискоката максимална скорост от 300 км/ч. Все пак не трябва да се забравя, че пистата Мизано е изключително технична и няма толкова дълги прави отсечки както на писти като Лосаил, Текас, Муджело и др.
Френският състезател призна, че постижението му е записано докато се е движел във въздушна струя. Пилотът на Ямаха все пак вярва, че е постигнат сериозен напредък с двигателя за следващия сезон.
„Много съм щастлив, защото потвърдихме, че двигателят е значително по-добре. В сряда сутрин се във въздушната струя на Франко [Морбидели]. Честно казано максималната скорост беше наистина добра“, сподели Куартараро.
„По време на втория ден от тестовете работихме по електрониката, защото характерът на двигателя е малко по-различен.“
„Сега е трудно да се разберат някои неща. Направих обиколка за минута и 21 сек. с гума от 26 обиколки. След това в края изпитанията сложих нова гума и разликата не бе толкова голяма.“
„Наистина съм щастлив след края на първия тест с прототипа за 2023 г. Имах наистина добро темпо. Признавам, че развих 298 км/ч заради движение във въздушна струя. Въпреки това, средната скорост бе отлична.“
„Скоростта и посоката на вятъра се променяше. Поглеждайки към останалите, е чудесно да видим, че максималната ни скорост се е увеличила доста в сравнение с тази година. “
Според Куартараро, Ямаха все още иска да работи по новия двигател, но не знае дали има какво още да се очаква от него. Същевременно той отбеляза, че характерът на новия двигател не се е променил значително.
„Няма да откажа, ако имат възможност да го подобрят още. Хубаво е, защото се намираме в месец септември, така че има още няколко месеца до предсезонните тестове и първия кръг за сезон 2023 в Портимао.“
„Да не забравяме и изпитанията във Валения, Сепанг и Португалия. Предстоят ни още тестове. Надявам да намерим повече максимална скорост. Моторът е малко променен, но поведението му е сходно с тазгодишната спецификация. Разбира се, все още трябва да поработим малко повече върху първата част от ускорението.
„Мотоциклетът е малко по-мързелив, отколкото агресивен. Това бе едно от основните неща, върху които работихме в сряда сутрин. После се занимавахме с аеродинамиката и настройките, свързани с нея“, завърши Фабио Куартараро.
Световният шампион финишира на пета позиция в състезанието на пистата Мизано миналия уикенд и загуби част от преднината си пред победителя Франческо Баная.
🇸🇲 Monster Energy @YamahaMotoGP Top #MisanoTest
Read more 👉🏻 https://t.co/GpxA4McKwM#YamahaRacing | #MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/fp7Y5GIegI
— Yamaha Racing (@yamaharacingcom) September 7, 2022