Като фантастичен определи сезона за Фолксваген световният рали шампион Себастиен Ожие, след като спечели и рали Испания. Французинът взе короната при пилотите още във Франция, но вчера успехът бе окончателно потвърден с първото място и при конструкторите.
– Какво фантастично рали и какъв фантастичен сезон! – възкликна Ожие след финала. – Отборът ни наистина заслужаваше титлата. Невероятно съм горд, че съм част от тима на Фолксваген. И разбира се, съм във възторг, че с Жулиен [Инграсиа] спечелихме победата в Испания. Обещах преди старта, че ще опитам всичко – и се получи. Трябва обаче да отбележа, че бе невероятно трудно. Сутринта в неделя карахме в прахоляка, вдигнат от колите преди нас и все едно се намирахме в най-гъстата мъгла – нямаше никаква видимост. На моменти се налагаше да намаляваме, тъй като прости нищо не се виждаше – допълни Себастиен.
Съекипникът му Яри-Мати Латвала преодоля пожар и още проблеми, за да стигне до финала на надпреварата, при това на втора позиция. Той бе категоричен, че се радва безкрайно много за отбора, който напълно заслужава титлата този сезон.
– Поло R WRC е истински шампионски автомобил. Вярно е, че в края на състезанието имахме някои технически грижи, но колата ни помогна отново да стигнем до края и записахме първия двоен успех на екипа ни. Щеше ми се да се боря със Себастиен за победата, тъй като нямахме каквито и да са тактически инструкции. Въпреки това съм доволен от втората позиция. Тя ми дава увереност преди рали Великобритания в Уелс, което е една от любимите ми надпревари. Нямам търпение за него – добави финландецът.
Единствено Андреас Микелсен не успя да финишира в Испания, но все пак намери и нещо положително в представянето, въпреки отпадането си – спечели две отсечки:
– Чувствах се удобно в Поло-то от старта на последния ден и се адаптирах наистина бързо към чакъла. Да видиш името си начело в класиране пък е разкошно, разбира се. В третата неделна отсечка обаче се изпързалях от пътя след дълъг десен завой, извеждащ в тесен ляв. Ударих нещо и това доведе до повреда в управлението. По-късно се счупи и окачването, поради което не можахме да караме в последния етап. Въпреки всичко това не съм недоволен от рали Испания.