Такааки Накагами остава в LCR Хонда през 2023 г. Японецът удължи споразумението си с отбора на Лучо Чекинело до края на следващия сезон и ще си партнира с Алекс Ринс. Испанецът идва на мястото на Алекс Маркес, който напуска в посока Грезини Дукати.
BREAKING NEWS ‼️ @takanakagami will ride for LCR Honda IDEMITSU in 2023.
Ahead of this weekend’s #AragonGP, Takaaki Nakagami and HRC have signed a contract extension that will keep the 30-year-old riding for the LCR Honda IDEMITSU team in the #MotoGP class in 2023. pic.twitter.com/2EvQlZkRDb
— LCR Team (@lcr_team) September 13, 2022
Бъдещето на Накагами в MotoGP бе под голям въпрос след трудното начало на сезон 2022. 30-годишният състезател от град Чиба изпитва огромни затруднения с мотора на Хонда и има само три завършвания в топ 10, записани в Испания, Франция и Италия. В някои състезания той изоставаше от Алекс Маркес. След първите 14 кръга от тазгодишната кампания в кралския клас пилотът на LCR Хонда заема 16-то място във временното класиране с актив от 46 точки. Пред него е Марк Маркес. Шесткратният световен шампион продължава да е най-предно класирания пилот на Хонда, макар и да пропусна последните шест старта.
Предполагаше се, че вторият мотор на LCR Хонда, спонсориран от Idemitsu ще бъде каран от Ай Огура. В момента младият японец кара за Team Asia в клас Moto2 и е претендент за световната титла. Изглежда че той не е бил съгласен да премине в MotoGP имайки предвид неконкурентния мотор на Хонда. По този начин Накагами може да малко да си отдъхне, тъй като остава в настоящия си отбор и през 2023 г.
„Много съм щастлив, че ще мога да продължа да се състезавам и през сезон 2023 в MotoGP с отбора на LCR Хонда Idemitsu. Бих искал да благодаря на Idemitsu и Хонда HRC за непрекъснатата им подкрепа“, сподели Накагами.
„Очаквам с нетърпение следващия сезон. Ще дам всичко от себе си, за да постигна най-добри резултати с отбора. Междувременно до края на годината ще продължа да работя усилено, за да подобря представянето си“, добави японецът.
„Много сме доволни от това съобщение, тъй като от 2020 г. насам Така доказа, че е много бърз пилот. Също така е способен да се бори дори за позиции на подиума. Тази година той постоянно се опитва да завърши като най-добрия пилот, който кара мотор на Хонда“, заяви Лучо Чекинело.
„Вярвам в неговия потенциал. Благодарение на дългогодишния му опит с мотоциклета Хонда RCV213 той определено ще помогне на екипа на нашия отбор и HRC да подобрим мотоциклетния си пакет и да намалим разликата с нашите конкуренти“, добави собственикът на LCR Хонда.