Предпоследният кръг от световния рали шампионат – надпреварата в Испания – е едно от най-сложните състезания във WRC календара и в екипа на Ситроен се притесняват от стратегическо каране от страна на съперници с оглед разпределението на етапите. Отсечки се провеждат не само през деня, но и след мръкване, както и на различна настилка – асфалт и чакъл, а това е изпитание за всички състезатели. Все пак френският тим ще се постарае да не остави съперниците от Фолксваген необезпокоявани – особено след победата на Дани Сордо в Германия и второто му място във Франция.
– Ясно е колко много би ми допаднало да спечеля точно това рали – призна и самият Сордо. – Тук направих WRC дебюта си, тук спечелих първата си победа в JWRC и записах първия си подиум с Ксара WRC. Сега обаче няма да е леко. Лидерът в генералното класиране след асфалтовите етапи ще излиза пръв на трасето през следващия ден, чистейки състезателната линия за останалите пилоти. Жалко, че е така, защото със сигурност ще се прилагат определени стратегии, за да се избегне подобна ситуация.
Организаторите на надпреварата предложиха стартовият ред за последния ден от ралито да бъде обърнат (тоест първите в класирането да не са първи по отсечките), но от ФИА не приеха този вариант. В началото на октомври някои отбори изпратиха писмо до рали директора на федерацията Ярмо Махонен по въпроса.
– Главата не ми го побира. Мислех, че вървим напред и че няма пак да се окажем в тази безумна ситуация, която неминуемо ще се случи. В Австралия заявихме на ФИА, че не сме на 100% съгласни и нищо не стана след това – заяви и шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън.
За Мико Хирвонен пък рали Испания е шанс да се върне в битката в челото на колоната. След подиуми в Германия и Австралия той не вървеше особено добре във Франция.
– Условията в Испания са сравнително постоянни и това би трябвало да ми помогне за добро представяне там. Да не си пръв в събота вечер дори в известна степен няма да е недостатък. В неделя ще натиснем здраво и ще се опитаме да вземем победата! – коментира финландецът.
Халид Ал-Касими се връща зад волана на DS3 WRC за този старт, като неговата цел за уикенда ще е да вземе точки. С особен интерес ще бъде наблюдаван и Роберт Кубица (, със Ситроен DS3 RRC) който може да спечели титлата във WRC2 този уикенд.