Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън за Гран при на Сингапур

Льоклер на полпозишън за Гран при на Сингапур

5092
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер спечели първата позиция за Гран при на Сингапур. Зад пилота на Ферари се класираха Серхио Перес (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес).

Температурата на въздуха бе 26 градуса в началото на квалификацията, тази на пистата – 28 градуса. Влажността бе 81%. Рейс контролът съобщи, че има ниско сцепление на трасето, макар че асфалтът бе почти изсъхнал. Последната свободна тренировка бе съкратена наполовина заради дъжда. Никой не се забави в началото на Q1 като изборът бе гуми интермедия.

Първото време в сесията бе на Джордж Ръсел – 1:57.099. То веднага бе подобрено с 0,162 сек от съотборника му Люис Хамилтън

Кевин Магнусен се завъртя на осми завой, но продължи. За момент там имаше жълти знамена. Малко след това Мик Шумахер излезе от трасето и пак се даваха предупреждения. Шарл Льоклер също сбърка в осми завой.

След първите серии в Q1 начело бе Макс Верстапен с 1:54.395 мин. Нидерландецът бе попитан по радиото какви са условията на пистата. Той отговори, че все още е за интермедии. Хамилтън бе на 0,294 сек зад пилота на Ред Бул, а пилотите на Ферари Льоклер и Карлос Сайнц заемаха трета и четвърта позиция. 11 минути след началото на сесията състезателите на Хаас още нямаха време и бяха в зоната на изпадащите заедно с Николас Латифи, Валтери Ботас и Даниел Рикиардо.

Със следващия си бърз тур Льоклер излезе пръв с 1:54.222 мин

В дъното пилотите на Хаас се измъкнаха – Магнусен даде шесто време, Мик Шумахер – десето. В дъното се оказаха Пиер Гасли, Себастиан Фетел, Юки Цунода, Алекс Албон и Латифи. При финалните им опити Албон си подобри времето, но едва до 15-та позиция. Състезателите на Алфа Таури излязоха осми (Цунода) и 12-ти (Гасли), връщайки в зоната на изпадащите Ботас и Рикиардо. Фетел даде 11-то време. В крайна сметка след Q1 не продължиха Ботас, Рикиардо, Естебан Окон, Албон и Латифи.

Интермедии бе изборът за гуми и в Q2. Първото време бе на Гасли – 1:54.368. Сайнц записа 1:58.855, докато Льоклер излезе начело с 1:52.343 мин. Хамилтън бе втори, на 1,557 сек от Шарл пред Норис, Фернандо Алонсо, Ланс Строл, Гасли. Верстапен излезе втори.

Льоклер каза по радиото, че е рисково да се сложат гуми за суха писта, тъй като все още има мокри петна по трасето

Монегаскът водеше в класирането, а в зоната на отпадащите бяха Мик Шумахер, Магнусен, Гуаню Жу, Ръсел и Цунода. Строл, Фетел и Жу бяха първите със сликове на трасето и имаше някои несигурни моменти. Китайският пилот на Алфа Ромео каза, че няма никакво сцепление.

В крайна сметка рискът на Астън Мартин не се отплати. И двамата пилоти отпаднаха от Q2, както и Ръсел, Мик Шумахер и Жу.

Финалната битка за местата на първите пет редици на стартовата решетка в Сингапур бе започната от Верстапен и Сайнц, които сложиха софт

Най-меката смес, предоставена от Пирели за този уикенд, бе изборът и на останалите пилоти с изключение на Цунода и Магнусен, които пак бяха с интермедии.

Верстапен записа 1:56.940 мин. Цунода бе по-бърз с 1,770 сек. Льоклер даде второ време преди Хамилтън да излезе пръв с 1:53.082 мин. Макс се доближи на 1,211 сек до Люис. Алонсо бе по-бърз от Хамилтън, след това Льоклер излезе пръв преди англичанинът отново да даде първо време – 1:51.019. Верстапен записа пак второ време – на 0,376 сек от пилота на Мерцедес.

При финалните опити Льоклер записа 1:49.412. Верстапен даде два най-добри сектора, но остана пети. Перес излезе втори, на 0,022 сек от Шарл. Сайнц бе трети. Хамилтън излезе трети – на 0,054 сек от Льоклер. Последният тур на Верстапен бе най-бърз до втория сектор, но допусна сериозна грешка и едва не се удари. Льоклер спечели полпозишъна.

На прибиране Макс крещеше по радиото на тима си за това, че му казаха по радиото да се прибере. Предполага се, че може би не е имал достатъчно гориво да завърши серията си.

На първа редица до Льоклер ще е Перес. Хамилтън остана трети пред Сайнц, Алонсо, Норис. Редът до десето място бе Гасли, Верстапен, Магнусен и Цунода.