Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Беше хаос за всички. Накрая не знаехме това последната обиколка ли...

Алонсо: Беше хаос за всички. Накрая не знаехме това последната обиколка ли е, не е ли

1490
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Алпин

Четвърто и седмо място на Естебан Окон и Фернандо Алонсо в Гран при на Япония помогнаха на Алпин да се върне на четвърто място в класирането при конструкторите във Формула 1. Испанският пилот каза, че състезанието е било интересно, но и хаотично за него. Той бе сред неколцината, продължили да карат със състезателно темпо и след карирания флаг. Спортният правилник гласи, че надпревари, при които важи времетраенето, завършват „в края на обиколката след тура, с който е приключил двучасовият период“. Макс Верстапен започна 28-ата обиколка малко преди края на определеното време. Според регламента това би трябвало да означава, че е необходимо да се направи още един тур. В края на 28-ия обаче бе показан кариран флаг – още едно от решенията на ФИА, които хвърлиха в недоумение отборите.

Алонсо водеше битка със Себастиан Фетел за шестото място, когато бе даден краят на състезанието. След карирания флаг той изкара още два сектора на състезателна скорост преди да му кажат по радиото, че надпреварата е приключила.

„Беше хаос за всички. Накрая не знаехме това последната обиколка ли е, не е ли“, каза Алонсо

Той допълни, че се радва за спечелените точки и поздрави Макс Верстапен за втората му титла. В Ред Бул също не очакваха точно този момент да сложи финал на състезанието, както и да получат пълни точки. При Ферари се получи същото. От питуола се обадиха на Шарл Льоклер, че започва финална обиколка, докато автоматична система му съобщи, че е показан кариран флаг. Окон и Люис Хамилтън пък бяха изненадани да настигнат Серхио Перес, който бе на 12 секунди пред тях. Мексиканският пилот обаче бе намалил вече скоростта си, докато те още водеха битка помежду си.

Андреас Зайдл посочи, че в Макларън са приели карираното знаме за финал. Той обаче не бе сигурен какво точно се е случило в комуникацията между рейс контрола и отборите заради многобройните обърквания.

„Макс например продължаваше да натиска. Не знам какво точно стана с комуникацията. Ние много внимавахме, докато получихме потвърждение, че това е краят на състезанието“, добави Зайдл.