Начало Рали ФИА обмисля сериозна промяна във формата на WRC стартовете

ФИА обмисля сериозна промяна във формата на WRC стартовете

32
0
Рали,сервизна зона

ФИА обмисля сериозна промяна във формата на WRC стартовете за сезон 2014 г., но президентът на федерацията Жан Тод обеща да е внимателен при взимането на решение.

Преди известно време бе представен план за напълно нов метод за решаване на класирането в надпреварите. Според него в последния ден от състезание трябва да се състоят поредица директни двубои за топ 10 в подреждането (вместо пауърстейджа, който се провежда сега – първите трима в тази отсечка получават бонус точки). Пилотите, намиращи се на девето и десето място в този момент, ще се надбягват за девета позиция; тези на седма и осма – за седма и т.н. Първият и втория във временното генерално класиране трябва да се състезават за крайния успех в надпреварата.

В момента бих бил много внимателен. Трябва да си сигурен, че решението е добро в момента, когато го взимаш. Помолих за допълнителни анализи на предложението. Смятам, че трябва да се вслушаме в мнението на феновете. Новите медии – каквито има вече много – могат да са от помощ, за да стигнем до толкова важни решения като това – заяви Тод пред Аутоспорт.

Той допълни, че в момента няма решение.

Основанието за предложението, което стана публично достояние през месец май, е, че телевизионното отразяване на ралитата е скъпо и телевизиите – както и зрителите – трябва да бъдат привлечени с нещо наистина интересно.

Идеята бе посрещната със смесени реакции от екипите и пилотите в световния шампионат. Мико Хирвонен (Ситроен) например заяви, че тя му звучи наистина глупаво.

Какъв е смисълът да караш три дни, ако резултатът ще се решава в последната отсечка? Миналата година например със Себ [Льоб] бяхме доста пъти първи и втори в надпреварите. Какъв е смисълът от харченето на пари, след като финалният етап решава състезанието? – добави финландецът.

Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон бе съгласен, че трябва да се направи нещо, но според него това може да се постигне без да се променя цялата философия на ралито.

Спортният шеф на Фолксваген Йост Капито пък харесва и подкрепя предложението. Той разказа, че обсъждал идеята с Маркус Грьонхолм преди няколко години и пилотът изобщо не бил във възторг. През последните месеци той се е запознал с още мнения по темата, но продължава да смята, че планът може да проработи.

Казват, че това е извън традициите на ралитата, но за мен подобно решение е по-традиционно от това, което имаме сега. Състезателите ще трябва да преминат всяка отсечка, за да стигнат до края. А преките битки могат да са истинско забавление – заяви Капито.