Начало Избрани Сайнц най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико

Сайнц най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико

1965
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико в F1. На пистата Аутодромо Ерманос Родригес пилотът на Ферари записа най-бързата обиколка за 1:20.707 мин. Втори на 46 хилядни финишира съотборникът му Шарл Льоклер. Трети и четвърти останаха Серхио Перес и Макс Верстапен от Ред Бул, които изоставаха с 0.120 сек. от времето на Льоклер.

Времето в Мексико Сити бе сухо и слънчево. Температурата на въздуха бе 26 градуса, а тази на асфалта- 46. В тази сесия петима пилоти бяха заели местата на някои титуляри. Те са Логан Сарджънт (Уилямс), Джак Дуън (Алпин), Лиам Лоусън (Алфа Таури), Пиетро Фитипалди (Хаас) и Ник де Врис (Мерцедес).

Фетел първи напусна бокса в FP1 на пистата в Мексико. Германецът отдава почит на Дитрих Матешиц като се състезава със специална каска, на която има цветовете на Ред Бул. Верстапен и Перес окупираха първите две позиции, следвани от Гасли, Хамилтън и Строл. Льоклер бе предупреден по радиото за потенциално спукване на гума и се прибра в бокса. Всички състезатели използваха най-твърдата смес на Пирели.

Лоусън се оплака от проблеми със спирачките. Новозеландецът участва във втората си свободна тренировка с болида Алфа Таури AT03. Същевременно Верстапен и Перес си размениха няколко най-бързи обиколки.

15 минути след началото на FP1 в Мексико Верстапен остана начело с обиколка за 1:22.981. Втори бе Перес, следван от Гасли, Ботас, Алонсо, Алонсо, Сайнц, Рикиардо, Норис, Хамилтън и Жу. Рикиардо също се оплака от проблеми със спирачките. В същото време ниското сцепление на трасето караше състезателите да грешат и да излизат извън очертанията на пистата.

С напредване на сесията Льоклер сложи меки гуми и излезе начело. Пилотът на Ферари записа време за 1:20.753 мин. Съотборникът му Карлос Сайнц мина през бордюрите и поиска проверка на болида. Шумахер излезе втори, следван от Верстапен и Перес, които също сложиха нов комплект софт.

При преполовяването на първата тренировъчна сесия в Мексико Льоклер остана начело пред Алонсо, Норис и Перес. Верстапен атакува времето на своя съперник, но мина през прашната част на трасето и се завъртя. Пилотът на Ред Бул успя да задържи автомобила си в зоната за сигурност и се оплака от ниското сцепление на трасето.

Гасли се оплака от движението на Латифи, а Жу спря автомобила си на изхода от бокса заради вероятен проблем с трансмисията.

Около 22 минути преди края на сесията в Мексико Пиетро Фитипалди спря в участъка между първи и втори завой. Пилотът на Хаас получи съобщение да спре своя болид заради проблем със задвижващата система на Ферари и предизвика червен флаг. В това време Сайнц оглави класирането, а Верстапен и Перес бяха с еднакво време.

До края на FP1 на пистата Аутодромо Ерманос Родригес нямаше големи размествания в класирането. В последните минути Лоусън спря в зоната за сигурност на третия сектор. Това предизвика второ развяване червен флаг и преждевременно спиране на сесията.


Така Сайнц остана на върха пред Льоклер, Перес и Верстапен. Пети и шести бяха Хамилтън и Алонсо. Топ 10 бе допълнен от Алонсо, Ботас, Норис, Гасли и Фетел.