Кристиан Хорнер коментира наказанието, което Ред Бул получи след отсъждането на ФИА. Отборът от Милтън Кийнс бе глобен със $7 милиона долара и намаляване на времето за аеротестове с 10 %. По този начин Ред Бул ще изостане в работата по колата за сезон 2023.
Ред Бул постигна споразумение с ФИА след като призна, че е нарушил тавана на разходите за сезон 2021. Преразходът на екипа е около $2.2 млн.
Според скалата за изравняване на силите на F1, първенецът при конструкторите за съответната година разполага с едва 70 % време, което да прекара във въздушния тунел за следващия сезон. Благодарение на наказанието, Ред Бул ще разполага с едва 63 % от времето за аеродинамични тестове.
Макар финансовата глоба да не е никак малка, Хорнер се фокусира върху съпътстващата спортна санкция. Тя изисква намаление на аеротестовете с 10 % през следващите дванадесет месеца. Това важи независимо дали става въпрос за използване на въздушния тунел или за CFD проектиране и изследвания.
Според шефа на Ред Бул, санкцията на неговия екип е „драконовска.“ Британецът се сигурен, че това ще доведе до загуба на половин секунда от болида за следващата кампания.
„Предвидена ни е значителна санкция, която както финансова, така и спортна. $7 млн. е наистина огромна сума, която трябва да бъде платена в рамките на 30 дни“, сподели Хорнер.
„Очевидно по-драконовската част е спортната санкция, която се състои в 10% намаление на способността ни да използваме нашите ветроупорни и аеродинамични инструменти.“
„Днес чух хората да казват, [че] това е незначително наказание. Аз не съм съгласен с това. Санкцията на ФИА ще ни коства до 0.5 сек. на обиколка. Това е наистина огромна загуба на време, като се има предвид колко малки са разликите във Формула 1.“
Новото наказание на Ред Бул се прибавя към ограниченията, които вече бяха наложени на австрийците в резултат на спечелването на шампионата при конструкторите през сезон 2022.
Хорнер е сигурен, че редуцираното разпределение на аеродинамичните тестове неминуемо ще се отрази на развитието на автомобила за 2023 г.
„Спечелвайки шампионата при конструкторите, ние станахме жертва на собствения си успех. Освен тези 10%, имаме още 5% допълнително орязване, в сравнение с втория и третия [отбор].“
„За да е по-ясно, ще имаме 15% по-малко време във въздушния тунел от втория отбор [Ферари] в шампионата при конструкторите и 20% [всъщност 21%] по-малко от третия [Мерцедес]. Това е отново драконовска санкция. Както казах, тези 10% реално ще окажат влияние върху представянето на пистата през следващата година“, добави шефът на Ред Бул.
„Приемаме наказанието, макар и с неохота. Мисля, че тук има поука за всички. Трябва да продължим да работим заедно, защото бюджетният лимит е важна част от F1“, продължи Хорнер. „Това трябва да се прави по последователен начин, който да е лесен за изпълнение.“
„Сега имаме нова концепция за невероятно сложни регулации около различни субекти и различни дъщерни компании. Те принадлежат на OEM компании, които са независими и са дъщерни дружества на производителя на енергийни напитки“, обясни шефът на Ред Бул.
„Всички наши структури, нашата разходна база и нашето разпределение, са различни между всички тези субекти. Всъщност това е причината, поради която решихме да я приемем [санкцията].“
„Имаше нулева полза, защото сумата, която надхвърлихме, има смекчаващи фактори. Превишихме тавана заради болничните и кетъринга. Нито една стотинка не беше похарчена за автомобила. Учуден съм, че нямаше други отбори, които да се окажат в това [същото] положение“, завърши Кристиан Хорнер.
Christian comments following the announcement of an Accepted Breach Agreement with the FIA and the Team. pic.twitter.com/O5SzWIEPiY
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 28, 2022