Отборите от Формула 1 обмислят двуседмично затваряне на заводите през зимата, подобно на лятната пауза в спорта. След последното състезание през юли F1 екипите излизат във ваканция до първия старт в края на август. През това време фабриките задължително спират работа за две седмици. Лятната пауза бе въведена преди години по две основни причини. Едната е пестене на средства, другата – да се даде почивка на отборите. С увеличаването на стартовете в календара натоварването става все по-голямо и това тепърва ще се превръща в проблем, защото след сезон 2021 с 22 надпревари за 2023 г. са планирани 24.
По принцип отборите не работят по Коледа и Нова година. За разлика от лятната пауза обаче това не е задължително и нерядко из заводите на F1 екипите има хора, които продължават да се трудят по проектите за следващия сезон.
Спортните директори на F1 тимовете са започнали отскоро да обсъждат възможността за задължително затваряне на фабриките и през зимата. По въпроса нямало единодушно съгласие. Според Тото Волф от Мерцедес доста от шефовете на отбори искали такова спиране на работата през зимата
„Да, има доста дискусии, но това е правилна стъпка по отношение подобряване условията за работа на хората. Тази година сезонът приключва малко по-рано и тези седмици са добре дошли, защото всички вече са на ръба на силите си. Същевременно много хора във фабриката ще се трудят постоянно и по Коледа, и Нова година“, каза Волф.
Волф пропусна Гран при на Япония – първи старт, на който не е присъствал от 2019 г. Матия Биното от Ферари също реши да отсъства от няколко от последните състезания.
Един от признаците за умора в отборите са грешките, които в края на толкова дълъг сезон зачестяват. В Ред Бул например в два поредни старта имаше проблеми при спирания в бокса. Тимът от Милтън Кийнс ще разследва ситуациите. На този етап от състезателната година обаче основната причина може да е просто натрупаната умора в екипите.
LAP 22/71
Into the pits comes Perez
On go a set of mediums and he’s back out in P6 #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/5Pwbkc7IJB
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022