Начало Избрани Астън Мартин няма да има първи пилот въпреки събитията в Бразилия

Астън Мартин няма да има първи пилот въпреки събитията в Бразилия

1114
0
Ланс Строл и Себастиан Фетел, Астън Мартин
Ланс Строл и Себастиан Фетел, снимка Астън Мартин

Астън Мартин няма да има първи пилот въпреки последните събития в Бразилия. Тогава пилотите на тима от Силвърстоун бяха много близо до сериозен инцидент по време на спринтовата надпревара на пистата Интерлагос.

Фетел и Строл водеха доста оспорвани битки от началото на сезон 2022 в F1. Най-популярната от тях бе в последната обиколка на състезанието във Франция. Тогава Строл рязко намали скоростта си при навлизане на последния завой. Действията на пилота на Астън Мартин принудиха Фетел да набие спирачки и направи корекция на волана, за да избегне удар в задницата на болида на канадеца. След финала на надпреварата на Пол Рикар Строл заяви, че в този момент неговия автомобил е страдал от презавиване.

В Белгия Фетел и Строл отново имаха контакт, който коства загуба на ценни секунди. Миналата година двамата отново имаха няколко близки срещи, както и в последното издание на Гран при на Малайзия през 2017 г. Тогава германецът бе ударен от канадския си съперник след развяването на карирани флаг.

Последният епизод от битката между Строл и Фетел бе по време на спринтовата надпревара на пистата Интерлагос. Тогава четирикатният световен шампион атакува своя съекипник на правата преди четвърти завой. Строл от своя страна направи движение наляво и блокира пътя на Фетел. Германецът трябваше да мине през тревата и бе близо до това да се удари в предпазните заграждения. Стюардите разследваха инцидента и наказаха Строл с прибавяне на 10 секунди към времето му в спринта и присъждане на 3 наказателни точки.

Поведението на канадския състезател е критикувано от редица настоящи и бивши пилот, както и анализатори. Няколко седмици по-рано той направи подобно движение на правата на пистата в Тексас. Тогава той бе ударен от бъдещия си съотборник Фернандо Алонсо. Испанецът също извади огромен късмет, защото не се удари в оградата. Тогава Строл бе санкциониран с две наказателни точки и преместване назад на стартовата решетка в Мексико Сити.

Според Майк Крак, сблъсъците на пистата между равностойни съотборници са неизбежни. Шефът на Астън Мартин също така настоя, че британският отбор няма да промени подхода си.

„Такива неща се случват когато се състезаваш на пистата. Виждате сме подобни инциденти и при други отбори“, сподели Крак.

„В крайна сметка мисля, че е важно да не казвате кой е пилот №1 и кой е №2. Ако наистина направите, това неминуемо ще се отрази и на динамиката на отбора.“

„От тяхна гледна точка мисля, че нямаме първи пилот и никога няма да имаме. Затова трябва да сте подготвени, че те ще се състезават помежду си без да си правят компромиси.“

„Случилото се в Бразилия е жалко, защото никой не иска да вижда подобни действия. Но тези неща се случват, ако има двама пилоти, които са с еднакво темпо на едно и се намиран на едно и също място на пистата.“

B Бразилия Астън Мартин спечели една точка благодарение на Строл. Канадецът имаше по-добра стратегия от тази на Фетел. Германецът бе стигнал до шестата позиция в даден момент. За съжаление късната кола за сигурност позволи той да бъде настигнат от своите съперници. В крайна сметка Фетел финишира 11-ти. Шефът на Астън Мартин коментира и 

„Все още бяхме уверени, че можем да ги победим, защото бяхме пред тях в по-голямата част от състезанието“, коментира Крак.

„За съжаление нямахме меки гуми в края на състезанието, когато колоната отново себе събрана. Това показва, че дори и в средата на състезанието всичко да изглежда чудесно, всичко може много бързо да се обърне в обратна посока.“

„Когато видите, че бързите автомобили са преминали, а зад идват машините на Алпин, просто няма какво да направите. Може би можеше да спечелим още две точки, които в крайна сметка отида при Алфа Ромео“, завърши шефът на Астън Мартин.