Мохамед Бин Сулайем продължава с намерението си да разшири стартовата решетка в бъдеще. Президентът на ФИА заяви, че би било хубаво да има 12 отбора в F1 след няколко години.
Вчера Бин Сулайем бе в Саудитска Арабия. Там той посети рали Дакар. Легендарната надпревара е първи кръг от световния рали рейд шампионат на ФИА и ФИМ. По време на вчерашна пресконференция в Рияд президентът на ръководния орган разгледа все по-актуалната тема за разширяването на стартовата решетка на F1.
„Като цяло, ако погледнем към устойчивостта на F1, смятам, че трябва да я отворим за други производители. Можем да имаме 12 отбора на стартовата решетка“, коментира Бин Сулайем.
„Един OEM – производител – ще помогне да направим F1 по-добра. Не виждам причина, поради която да не приветстваме нови отбори, особено тези от Съединените щати.“
„Тази година ще имаме цели три състезания в Америка. Затова приветстваме всяко предложение и подкрепям идеята да има 12 отбора. Приемаме добри тимове, дори и да са малки, какъвто е случаят с Хаас.“
„Надяваме се, че нещата ще се променят и ще можем да имаме подходящ единадесети отбор. Нека да видим какво ще се случи в бъдеще“, добави президентът на ФИА.
Една от компаниите, която иска да влезе в F1, е Андрети Глобал. Усилията на Майкъл Андрети срещнаха сериозна съпротива от повечето настоящи отбори в F1. Единствено Алпин и Макларън подкрепиха плана на бившия пилот от F1.
Миналата седмица Андрети обедини сили с Кадилак в опит да влезе в F1. Свързването на Андрети Глобал с Дженерал Моторс се възприема като сериозен тласък за проекта на американската компания. Според Майкъл Андрети, новото му партньорство с Кадилак не може да бъде пренебрегвано от ФИА и ръководството на Формула 1.
Според доклад на Ройтерс, високопоставен служител в F1 е заявил, че има „силно мнозинство“ от отбори, които са против добавянето на 11-ти отбор на стартовата решетка. Единствено Алпин подкрепя подобно разширение на екипите в световния шампионат.
Що се отнася до Дженерал Моторс и Кадилак, в доклада се твърди, че те са само част от „упражнението по маркетинг“ и не представлява истински ангажимент на производителя към F1.
👀 And your top five races of 2022 were…#F1 pic.twitter.com/uOR9kMm6gh
— Formula 1 (@F1) January 4, 2023