Мик Шумахер може да мине по пътя на Ник де Врис, заяви Тото Волф, след като 23-годишният пилот стана резервен състезател на Мерцедес. Шумахер загуби титулярното си място в Хаас след две години с тима. Американският екип предпочете да върне Нико Хюлкенберг в F1 пред това да продължи да работи с младежа. Мик се разбра с Мерцедес и през сезон 2023 ще е резервен пилот на осемкратните световни шампиони.
„Мик е карал цяла година кола от новото поколение F1 болиди. Освен това бе титуляр в Гран при в продължение на две години, познава годините. Наясно е какви затруднения създават настоящите автомобили. Това ще е от огромна полза на симулатора и в цялостната преценка на колата. Добре ще е да е на пистата и в стаята за брифинги“, каза още шефът на Мерцедес в F1.
„Най-важният фактор е самият той като личност. Мик Шумахер е добре образован, интелигентен и талантлив млад човек. Показателите от кариерата му в малките формули са много добри.“
„Вярвам, че ако му дадем сигурна среда, в която да се развива нататък, може да е добър титуляр в бъдеще. По същия начин, по който мина Ник де Врис и изгради кариера. Това може да стане и с Мик – дали в нашия отбор или някъде другаде все още не знаем“, отбеляза още Волф
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/KBlwlugvbO
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) January 16, 2023
Де Врис изкара три години във Формула 2, като през последната от тях (2019-та) спечели титлата. След това обаче не бе взет от тим в F1 и отиде във Формула Е. Там също стана шампион – за сезон 2020/2021 – с екипа на Мерцедес. Междувременно работеше за отбора от Бракли като тест и развоен състезател. От тима на Мерцедес позволиха на Де Врис да кара през сезон 2022 за отбори, използващи техните задвижващи системи, както и за тях самите. А когато Алекс Албон се оказа по спешност в болница по време на уикенда за Гран при на Италия, то от Уилямс се възползваха от възможността и нидерландецът седна зад волана на един от болидите им.
Де Врис предизвика сериозно впечатление на пистата Монца. Веднага след това се възползва от това и си договори място в Алфа Таури. В отбора от Фаенца искаха да вземат Колтън Херта, който обаче не можа да вземе супер лиценз.
Тото Волф пък коментира и привличането на Джеймс Ваулс за шеф на Уилямс във Формула 1. Британският инженер изкара над 20 години в Бракли, където стигна до поста на главен стратег
„Отиването на Джеймс в Уилямс е много добро за Формула 1, защото при него егото не е водещо. Ваулс е рационален човек и знае какво иска. Ясно е, че ще ни липсва след толкова години обща работа. Двамата имаме много добри взаимоотношения. Взимали сме наистина трудни решения по време на състезания и почти никога не сме спорили. Чисто личностно погледнато, ние ще претърпим сериозна загуба. Той обаче заслужава възможността и не може да спираш някого, протягащ се към звездите.“
„Според мен една от успешните характеристики на тима ни бе повтарянето на словосъчетанието „планирана приемственост. Не можеш просто да замразиш една успешна структура. С Джеймс винаги сме обсъждали открито докъде може да стигне. Основната му дейност бе стратегията, но добавяхме още отговорности към работата му, някои от които са характерни за шефовете на отбори. Тоест бяхме наясно, че това може да се случи – както в Мерцедес, така и в друг отбор“, сподели Волф.
James has been a key part of the Team over the past decade, playing an integral role in our success in recent years. We are delighted that he will take this next step in his career. 👏 pic.twitter.com/6Zm2Oy3rpt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 13, 2023