Форд ще проучи възможността за връщане в F1 в бъдеще. Това заяви ръководителя на отдела за моторни спортове на американския производител Марк Ръшбрук. Според него би било погрешно Форд да не обмисли потенциално завръщане във Формула 1 като се има предвид огромното развитие на този спорт в САЩ.
Форд може да се върне в F1 и да си партнира с Ред Бул. Според различни източници, американският автомобилен гигант е в напреднали преговори с австрийския отбор. Има вероятност двете компании да работят заедно върху новото поколение задвижващи системи, които ще се използват от 2026 г.
Има и някои наистина смели предположения, според които сделката между Форд и Ред Бул може да бъде обявена още в началото на сезон 2023 в F1. За момента ръководството на американския производител нито потвърди, нито отрече слуховете за връщане във Формула 1.
Ред Бул ще продължи да използва силови агрегати, които са подготвени от Хонда. Екипът от Милтън Кийнс планира да разполага със собствена програма за двигатели, която носи името Ред Бул Пауъртрейнс. От друга страна, д-р Хелмут Марко заяви, че иска неговият отбор да си партнира с някой производител, тъй като няма как да създаде електрическата част от бъдещото задвижване.
Форд гигант има богата история в F1. Последното участие на американския автомобилен гигант е с екипа на Ягуар в периода 2000-2004 г. След това екипът е продаден именно на Ред Бул. Форд също така спонсорираше силовите агрегати на Косуърт, които се използваха от бившия тим на Джордан.
Популярността на F1 в Щатите започна да нараства с бързи темпове откакто Либърти Медия закупи търговските права от Бърни Екълстоун. Предполага се, че това е променило възприятията на Ford Performance Motorsport. Наскоро Ръшбрук заяви, че завръщането в Гран при трябва да бъде в полезрението на марката предвид огромния интерес към спорта в САЩ.
„В момента F1 със сигурност е силна. Тя се разраства както в САЩ, така и в световен мащаб“, каза Ръшбрук.
„Това, което те са направили наистина добре, е да създадат страхотни състезания и голяма конкуренция. Това все още е върхът на моторните спортове. Също така шампионатът успя да достигне до нова аудитория с неща като Drive to Survive.“
„Като компания ние ходим на състезания заради иновациите, трансфера на технологии и възможността за обучение. Такива събития са важни за нас и от маркетингова гледна точка. Това е нещо, което със сигурност се е променило през последните години и определено изисква внимание.“
Ръшбрук така и не коментира дали Форд има намерение да се върне в F1 когато влязат в сила новите разпоредби за двигателите през сезон 2026.
„Ние не коментираме спекулации. Това е същото като при всички тези серии, които съществуват. Наша отговорност е да ги проучим и разберем, а след това да вземем решение дали има смисъл да се включим или не.“
Друг елемент, който засилва привлекателността на F1 за производителите, е преминаването към напълно устойчиво гориво от 2026 г. Това е фактор, който е особено важен за привличането на производители на Ауди или Кадилак.
Ръшбрук смята, че категориите, които не бързат да преминават към изцяло електрическо задвижване, имат наистина голяма стойност.
„Устойчивото гориво определено е нещо, от което се интересуваме сериозно. Ние вече използваме такива горива в други серии.“
„В WRC използват устойчиви горива още от миналата година. Тогава започнахме период на обучение, от който ще научим много неща“, каза Ръшбрук.
„Автомобилите, които продаваме, преминават към изцяло електрическо задвижване в някои региони, докато в други части на света все още предпочитат такива с ДВГ. Ние искаме да бъдем устойчиви в това, което правим като компания. Ние не само искаме да произвеждаме електрически автомобили. Желанието ни е и да бъдем по-устойчиви с ДВГ. Подкрепяме всички серии, които преминат към по-устойчиви горива, без значение дали участваме в тях или не“, завърши
Bring on the backroads. #FordRaptor
📷: James S. pic.twitter.com/WMK6A4g0qr— Ford Performance (@FordPerformance) January 26, 2023