Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Италия: Ферари все пак се пребори Ред Бул Пауъртрейнс да няма...

В Италия: Ферари все пак се пребори Ред Бул Пауъртрейнс да няма привилегиите на нов производител

3601
0
Ред Бул Пауъртрейнс, Ред Бул Форд Пауъртрейнс
снимка: Форд

От Ферари все пак са успели да се преборят Ред Бул Пауъртрейнс да не получи регистрация като нов производител на задвижващи системи за Формула 1. Информацията е на италианския вестник Гадзета дело Спорт. Статутът на компанията от Милтън Кийнс бе повод за разправии месеци наред. Твърдеше се, че от Маранело са готови дори да наложат вето, за да не допуснат Ред Бул Пауъртрейнс да се регистрира като нов производител и да получи съответните привилегии. А те не са малко – по-голям бюджет и повече възможности за изпитания на стендове.

Понастоящем се твърди, че в крайна сметка от Ферари са постигнали целта си: Ред Бул Пауъртрейнс няма да е нов производител. Компанията от Милтън Кийнс вече работи по проекта за задвижваща система за 2026 г. Скоро ще го прави в сътрудничество с Форд, чието присъединяване бе обявено преди дни в Ню Йорк

Според информацията на Гадзета дело спорт лично президентът на Ферари Джон Елкан се е намесил в ситуацията заедно с главния изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня. Двамата се постарали да използват цялото политическо влияние на Скудерията. Срещу приемането на Ред Бул Пауъртрейнс като нов производител категорично са били и Мерцедес, Рено и Ауди. В крайна сметка широкият фронт надделял при разговорите с ФИА.

Присъединяването на Форд към Ред Бул Пауъртрейнс се възприема повече като маркетингово, отколкото техническо, въпреки че американският производител ще работи по електрическата част на задвижващата система за 2026 г. То обаче предизвика доста коментари. Основната тема е защо в Милтън Кийнс предпочетоха Форд. Според бившия пилот от Формула 1 Кристиян Алберс причината е в нерешителността на Хонда.

„Мисля, че в Ред Бул просто се измориха от преговори. От Хонда решиха да дръпнат шалтера преди време, после да се занимават повече, но не се върнаха изцяло. Според мен на Ред Бул им писна“, заяви Алберс

„Ред Бул открадна хора от Мерцедес, за да подобри двигателя на Хонда“, допълни той.

Последното изявление не е съвсем точно, тъй като Ред Бул всъщност не пипа нищо по задвижващите системи. Те пристигат от Япония запечатани, а в Милтън Кийнс могат само да ги монтират и поддържат. Това бе потвърдено наскоро и от Кристиан Хорнер.

„Хонда доставя агрегатите, те притежават цялата интелектуална собственост – ние не виждаме нищо във вътрешността на моторите или нещо подобно“, обясни шефът на Ред Бул в F1.

Що се отнася до сезон 2023, то Хорнер очаква агрегатите на Ферари да са по-силни в сравнение с миналата година.

„На теория вече никой не може да спечели кой знае какво като мощност. Ферари обаче очевидно имаше грижи с издръжливостта миналия сезон. Ако са успели да ги оправят, ще могат да извлекат повече от същите задвижващи системи. Това пък неминуемо би довело до прогрес“, заяви шефът на Ред Бул.