Начало Избрани Льоклер: Много съм впечатлен от това колко добре се вписва Васьор в...

Льоклер: Много съм впечатлен от това колко добре се вписва Васьор в отбора

1884
0
Карлос Сайнц, Фредерик Васьор и Шарл Льоклер, Ферари
Карлос Сайнц, Фредерик Васьор и Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер е впечатлен от досегашната работа на Фредерик Васьор във Ферари. Пилотът на Ферари похвали френския специалист заради начина, по който той се вписва от отбора откакто застана начело преди повече от месец.

Васьор бе обявен за директор на Ферари в края на миналата година. 54-годишният специалист замени на този пост Матия Биното. Швейцарско-италианският инженер подаде оставка малко след края на сезон 2022. В момента Биното се намира в така наречения „gardening leave“, заради който не може да започне работа, свързана с F1 до края на тази година.

Васьор започна работа в Маранело на 9 януари. Преди това той беше част от отборите на Рено и Заубер/Алфа Ромео. Французинът призна, че все още се запознава с всичките отдели на Скудерията, както и хората, които работят в тях

Не е тайна, че Васьор е в отлични отношения с Льоклер. Двамата се познават от много години и работиха заедно както в малките формули, така и при дебюта на монегаска с тима на Заубер през 2018 г. Пилотът на Ферари призна, че е останал с наистина положително впечатление от работата на Васьор откакто той пристигна в Скудерията.

„Много съм впечатлен от това колко добре се вписва Васьор в отбора. Ферари е много различено от това, с което той бе свикнал до момента. Ферари е огромна компания“, сподели Льоклер. „Фред веднага разбра изключително добре начина, по който работи Ферари макар да пристигна тук преди малко повече от месец“, добави пилотът на Ферари.

„Той е много ясен в това, което иска. Също така е и изключително добър в това да постави хората в правилната нагласа и в правилната атмосфера, за да могат да дадат най-доброто от себе си. Всички знаем, че това е много важно. Затова вярвам, че Ферари ще запише много успехи под негово ръководство в бъдеще“, добави Льоклер.

Васоьр прекара последните пет години и половина в Заубер. Там той където управляваше отбора на Алфа Ромео в F1. Сега 54-годишният специалист работи в базата на Ферари в Маранело, чийто мащаб е почти два пъти по-голям от този в Хинвил. Той призна, че не е правил големи промени в подхода си, който е използвал когато е управлявал Заубер. Единствената разлика е качването на няколко килограма заради хубавата италианска кухня.

„Както и очаквах, качих няколко килограма през първите три-четири седмици“, пошегува се Васьор

„Отборът е по-голям, но в крайна сметка това не е проблем за мен. Аз вярвам, че ДНК-то и подходът са много по-важни от размера на която и да е компания.“

„Управлението на отбор от F1 е различно от управлението на друг бизнес, защото тук не е необходимо да мотивирате хората. Мотивацията е налице както във фабриката, така и във висшето ръководство на тима.“

„Размерът на компанията не е голям проблем когато сте хиляда души. Тук се занимавате се само с първите два или три етажа на йерархията. Не можеш да навлезеш в детайли с абсолютно всичко. Точно затова подходът е сходен при управлението на екипи като Заубер и Ферари.

„Голямата разлика е тази, че очакванията са различни. Натискът тук също е различен. От друга страна обаче мисля, че можеш да приемеш натиска положително“, обясни шефът на Ферари.

„Разбира се, усещането и атмосферата в отбора на Ферари са други. Както каза Карлос [Сайнц], това е единственият отбор. където вече ни чакат хора дори когато пристигаме във фабриката в 7 часа сутринта. Можеш да усетиш мотивацията и атмосферата около отбора, която наистина е страхотна“, завърши Фредерик Васьор.

Междувременно Матия Биното обяви, че няма да си приписва заслугите за болида на Ферари за 2023 г. 53-годишният инженер заяви, че не е участвал толкова активно в създаването на SF-23, макар работата по автомобила да започна именно по време на неговото управление

„Във Формула 1 не говорим за отделния пилот, а за цялата група хора, които работят в отбора“, каза Биното.

„Това е автомобил, който беше проектиран миналата година, когато самият аз бях във Ферари. Въпреки това не смятам, че SF-23 е мой автомобил. Това е автомобил на Ферари.“

Биното също така заяви, че за да спечелиш в F1 е важно да разполагаш с най-добрия автомобил.

„За да спечелиш, винаги трябва да разполагаш с най-добрия автомобил. Пилотът прави разликата на пистата за последните две или три десети.“

Макар да си тръгна от Ферари в края на миналата година, Биното е посетил Джестионе Спортива преди няколко дни и е разговарял с Фредерик Васьор.