Начало Избрани Добрата надеждност е приоритет №1 на Ферари през сезон 2023

Добрата надеждност е приоритет №1 на Ферари през сезон 2023

1641
0
Ферари SF-23
снимка, Ферари

Ферари е на прага на сезон 2023 в F1. Скудерията започва своята 74-та кампания в световния шампионат, което е абсолютен рекорд в този спорт.

Днес легендарният италиански отбор представи SF-23. Автомобилът на Скудерията бе показан на живо и дори бе покаран от Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Заедно с тях бе и новият директор на Ферари Фредерик Васьор. Френският специалист застана начело на отбора от Маранело преди малко повече от месец.

Васьор посочи първата област, в която отборът на Ферари трябва да се усъвършенства през сезон 2023. Французинът е категоричен, че екипът трябва да подобри най-вече надеждността на своите автомобили ако иска наистина да се бори както за победи, така и за шампионатите при пилоти и конструктори.

„Виждам, че приоритет за всички е надеждността. Това е областта, в която трябва да се намираш в най-добра форма на този етап от сезона“, сподели Васьор пред медиите във Фиорано.

„Ако нямаш надеждност, тогава не си в състояние да направиш тези три дни [предсезонни тестове в Бахрейн] и тогава започваш цялата кампания с грешна стъпка.“

Васьoр призна, че са новият двигател е направил голямо количество тестове на динамометричния стенд без да покаже някакви сериозни проблеми.

„Направихме необходимия пробег на динамото и сме оптимистично настроени. Разбира се, когато пристигнем в Бахрейн ще се разбере къде сме по отношение на работата на двигателя. Засега всичко изглежда наред“, обясни директорът на Ферари.

54-годишният специалист разкри и какво е правил през последния месец работа в Скудерията и обясни как се е променила визията му когато се е присъединим към отбора.

„Визията ти към един отбор е коренно различна, особено когато не си част от него“, каза Васьор. „За мен [присъединяването ми към Ферари] беше наистина неочаквано. Прекарах последните четири седмици, опитвайки се да разбера какво точно се е случило в отбора и какво се случи миналата година. Разбира се. няма да бързам да правя каквито и да е заключения преди първото състезание“, допълни ръководителят на Ферари.

Междувременно отговорникът за шаситата на Скудерията Енрико Кардиле обясни, че SF-23 еволюция на болида от миналата година. Разбира се, той и неговите колеги са направили някои промени, свързани най-вече с пода и окачването.

„Нашият автомобил за 2023 г. е еволюция на този, с който се състезавахме миналата година. В действителност SF-23 е напълно преработен. От аеродинамична гледна точка увеличихме вертикалното притискане, за да се адаптираме допълнително към новите аеродинамични  и да постигнем желаните характеристики на баланса. Окачването също е преработено, за да подпомогне аеродинамиката и да увеличи обхвата на корекциите, които могат да се правят когато автомобила е на пистата.“

„Най-очевидните промени са в областта на предното окачване. Предното крило също е различно, както и конструкцията на носа. В същото време шасито е по-екстремна версия на това, което видяхме през миналия сезон“, обясни Кардиле.

Отговорникът по двигателите Енрико Гуалтиери обясни какви промени са направени през зимната пауза, които трябва да подобрят надеждността на силовия агрегат на Ферари.

„Работата по подготовката за новия сезон обикновено е един от най-натоварените периоди в годината. Тази зима не беше изключение. Знаете, че двигателите са замразени от миналата година, включително течностите, маслото и горивото. Единствените позволени модификации са тези, свързани с надеждността, която беше ахилесовата ни пета през миналия сезон“, каза Гуалтиери.

„Съсредоточихме се най-вече върху двигателя с вътрешно горене и електрическата част. В същото време се опитахме да се възползваме от опита, натрупан на пистата през миналия сезон. Разгледахме и всички отзиви и признаци на слабост от използваните от нас компоненти на нашия силов агрегат. Накрая преразгледахме и процедурите си за сглобяване.“

„Опитахме се да разберем първопричините за проблемите, с които се сблъскахме на пистата и използвахме всички налични инструменти, за да се опитаме да ги разрешим. Това включваше всички области – от проектирането до експериментирането. Така успяхме да изпробваме нови решения в много кратък срок. Работата никога не свършва, особено когато се основава на непрекъснато подобряване на компонентите, което да ни позволи да опитаме да достигнем необходимото ниво на надеждност.“

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari)