Начало Избрани Защо Хюлкенберг не получи наказателни точки в Бахрейн?

Защо Хюлкенберг не получи наказателни точки в Бахрейн?

1178
0
Нико Хюлкенберг, Хаас
Нико Хюлкенберг, снимка Андро Дюлгерян

Нико Хюлкенберг завърши първия си старт за сезон 2023 в F1. Германецът се върна на пълен работен ден в световния шампионат с финишира 15-ти в дебютната си надпревара с Хаас.

Хюлкенберг премина няколко пъти извън ограниченията на пистата в Сахир. Опитният германец бе санкциониран от стюардите и получи допълнителни секунди към своето време. В крайна сметка това не оказа кой знае какво влияние върху представянето на състезателя на Хаас, който бе далеч от зоната на точките.

Хюлкенберг така и не получи наказателни точки въпреки че наруши няколко пъти границите на трасето. Според правилата, състезателите от F1 могат да натрупат до 12 наказателни точки в суперлиценза си. Ако този брой бъде достигнат или надвишен, тогава ФИА ще забрани на дадения пилот да вземе участие в състезание. Въпреки нарушението обаче, комисарите на федерацията решиха да променят подхода си и да пощадят пилота на Хаас

Системата на наказателните точки беше актуализирана в края на сезон 2022 г. На първо място в класацията беше Пиер Гасли. Бившият пилот на Алфа Таури бе санкциониран неколкократно заради не толкова тежки нарушения. Сред тях са прекалено голямо изоставане при движение на кола за сигурност, контакт с негов съперник и неправилно изпълняване на дадена санкция.

В момента Гасли има 10 наказателни точки и е много близо до това да получи забрана за участие в Гран при. Говореше се, че французинът дори е пожелал да получи ново наказание и да нулира точките си преди преминаването си в Алпин. В крайна сметка това така и не се получи. Следователно Гасли ще трябва да изкача още два месеца преди нулирането на точките.

Междувременно Хюлкенберг избегна получаването на наказателни точки заради излизане извън границите на пистата Сахир. Пилотът на Хаас така и не успя да се възползва от резултата си в квалификацията. Германецът като имаше контакт с друг автомобил в първите обиколки, който наложи смяна на предното крило.

„Беше сложно състезание – особено в първата половина“, сподели Хюленберг.

„В първата обиколка имах контакт с някого, който не забелязах, което беше малко разочароващо. Липсваше голяма част от предното ми крило. Заради това загубих много сцепление, което направи първата половина на състезанието много трудна.“

„Опитахме се да продължим напред. За съжаление гумите ми се разрушаваха изключително бързо. Затова решихме, че няма смисъл да продължаваме така и отидохме в бокса за ново предно крило“, добави състезателят на Хаас.

Хюлкенберг поне бе доволен, че е успял да събере достатъчно информация относно работата на автомобила VF-23

„Изминахме пълната състезателна дистанция и получихме много добра информация, която ще използваме в бъдеще“, завърши Нико Хюлкенберг.

От другата страна на гаража на Хаас Кевин Магнусен компенсира частично слабото си представяне в квалификацията. Датчанинът финишира 13-ти и в даден момент бе близо до зоната на точките.

„Бях приятно изненадан от състезателно ми темпо. Спечелих доста позиции макар да потеглих едва 17-ти. Смятам, че темпото беше нормално с оглед на резултатите ни до момента“, каза Магнусен.

„Имахме доста трудности с износването на гумите по време на тестовете. Но в състезанието изглеждаше, че сме направили крачка напред по този въпрос. В крайна сметка това не беше уикендът, за който мечтаехме, но все пак научихме много нови неща“, допълни състезателят на Хаас.