Начало Избрани Гасли: Не съм единственият пилот, който е застрашен да пропусне състезание

Гасли: Не съм единственият пилот, който е застрашен да пропусне състезание

1133
0
Пиер Гасли, Алпин
Пиер Гасли, снимка Алпин

Пиер Гасли е застрашен да пропусне състезание от F1. 26-годишният състезател е много близо до това да не участва в някой старт от сезон 2023. Французинът обаче заяви, че не е единственият, който е може да бъде отстранен от някоя надпревара в бъдеще.

Гасли предупреди, че разрастващият се календар може да принуди негови колеги също да са застрашени от пропускане на състезание. Тази година французинът събра 10 наказателни точки, което е абсолютен рекорд за шампионата. Пилотът на Алпин получи редица санкции през целия сезон 2022 и попадна в изключително неприятна ситуация. В момента той е само на 2 точки от това да бъде отстранен от състезание.

Според настоящите правила, пилотите трябва да изчакат 12 месеца преди нулирането на наказателните точки. В този случай Гасли трябва да внимавам до май 2023 г.

„Опитвам се да не мисля за това, защото не се възприемам като глупав или опасен пилот“, сподели Гасли.

„Наистина се надявам, че през зимата ще можем да преразгледаме старата система. Не съм единственият пилот, който е застрашен да пропусне състезания. Ще бъде срамно четирима или петима състезатели да бъдат наказани за едно състезание и да се стигне до шампионат, в който някои момчета ще пропуснат някои надпревари“, добави пилотът на Алпин.

Гасли също така потвърди, че Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA) често говори по тази тема по време на брифингите.

„Говорим за това през цялото време. Някои момчета са само на четири точки това да достигнат лимита. В същото време догодина ни предстоят 24 основни състезания и шест спринта.“

„Когато беше вървена тази система имахме само 19 или 20 състезания. Затова вярвам, че би имало смисъл увеличим максимално допустимия брой наказателни точки“, продължи пилотът на Алпин. „Вярвам, че ФИА ще разгледа този проблем и ще намери решения, за да направи тази система по-справедлива за всички“, завърши Пиер Гасли.

Същевременно Отмар Шафнауер подкрепи мнението на своя пилот. Шефът на Алпин също поиска ръководството на F1 да направи промени в системата за наказателни точки.

„Може би ще трябва да лобираме пред ФИА, за да видим дали това може да бъде променено“, обясни Шафнауер.

„Разбирам логиката на желанието за промяна, тъй като 12-те точки бяха въведени, когато имахме по-малко състезания. Освен това тогава включително нямаше състезания в Спринт, където отново можеш да получиш такъв тип точки.“

„Ако вземете 12-те точки и ги направите пропорционални на броя на състезанията, които имаме сега, те точки вероятно ще нараснат на 14 или 15. Струва ми се, че това най-логичното нещо, което може да се направи“, добави шефът на Алпин.

„Знам, че границата е от 12 точки. От друга страна, сега имаме поне 22 състезания, както и няколко спринта. Когато бяха определени тези разпоредби, надпреварите бяха 18 или 20. В допълнение, нямаше никакви спринтови състезания.“

„Има известна логика да се каже: „Не искаме някой пилот да губи лиценза си, защото го натрупал за определен период от време, в който има повече състезания. В противен случай смятам, че известно време ще трябва да кара малко по-предпазливо, което също не е много добре“, завърши Отмар Шафнауер.