Фернандо Алонсо продължава адаптацията си към автомобила на Астън Мартин. Испанецът обясни, че има области от AMR23, които все още не са му толкова познати.
Алонсо се представи наистина добре в първия състезателен уикенд за сезон 2023 в F1. Двукратният световен шампион даде пето време в квалификацията на пистата Сахир. След това загуби няколко позиции на старта на състезанието, които обаче успя бързо да навакса.
С напредването на Гран при на Бахрейн, Алонсо водеше оспорвана битка с Люис Хамилтън. Опитният испанец направи няколко неуспешни атаки срещу своя съперник от Мерцедес преди да успее да го изпревари от външната страна на завой №10
После Алонсо се справи и със сънародника си Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари страдаше от прекомерно износване на своите гуми и в крайна сметка загуби позиция спрямо Алонсо. Така пилотът на Астън Мартин се озова на третото място тъй като бе подпомогнат и от оттеглянето на Шарл Льоклер.
Двукратният световен шампион допусна лека грешка при борбата си с Хамилтън след като за кратко загуби контрол над своя болид. След края на състезанието в Бахрейн той призна, че причината за тази неточност е факта, че той все още не е напълно свикнал с AMR23.
„Адаптацията ми към този автомобил все още не е на 100 %. Все още трябва да свикна със сервоусилвателя и всички други неща в този автомобил. Да ви кажа честно бях приятно изненадан от поведението на AMR23, което се оказа доста различно спрямо това на Алпин“, сподели Алонсо.
Сега Алонсо отново кара автомобил, който е задвижван от двигател на Мерцедес. Испанецът смятам, че разликата в силовите агрегати не е била голяма не е допринесла за подхлъзването му на трасето.
„От гледна точка на задвижването не мисля, че има нещо ново. Но самият автомобил и геометрията на предното окачване винаги са различни при всеки един автомобил“, призна Алонсо.
„В този случай имаш различна обратна връзка от предното сцепление с ръцете върху волана. В такъв момент съм сигурен, че се нуждая от повече време на пистата с болида на Астън Мартин.“
По принцип Алонсо обича да кара автомобил, който има малко повече недозавиване. Така той може да усеща точно прави предната част на колата. Двукратният световен шампион е известен и със звучните обръщения по радиото. Миналата неделя той каза на своя състезателен инженер, че AMR23 е наистина прекрасен автомобил за каране. Това е един от редките случаи през последните 10 или 15 години, в който испанецът казва по радиото нещо подобно
Накрая Алонсо заяви, че трябва да свикне още с автомобила на Астън Мартин и да разбере как да извлече най-доброто от него на пистата.
„Както казах, автомобилът е много нов. Трябва да научим повече информация от него. Освен това на мен ми трябва още време докато напълно свикна с тази кола.“
„Тези приятни моменти идваха по-скоро от това, че все повече свиквах с автомобила, свикнах с подаването на информация и давах повече обратната връзка, свързана с работата на волана и асистенцията“, завърши Фернандо Алонсо.
Пилотът на Астън Мартин също така каза, че е здраво стъпил на земята въпреки подиума в Бахрейн. Това бе 99-то качване на почетната стълбичка за испанския ветеран и първо от 2021 г. насам.
„Имам същото усещане от тестовете. То е твърде хубаво, за да е истина“, каза Алонсо.
„Винаги очакваш, че ще направиш крачка назад и ще се върнеш към реалността. Но за момента представянето ни изглежда толкова реално.“
„Нека да видим какво ще се случи в Джеда. Любопитно ми е да отида в Саудитска Арабия и в Австралия. Това е са коренно различни писти от тази в Бахрейн. Както Макс каза преди време, там има доста високоскоростни завои и по-малка деградация на гумите.“
„Смятам, че в Бахрейн бяхме силни в неща, които може би няма да открием в Джеда или в Австралия. Ако сме силни в следващите две състезания, то тогава вярвам, че ще имаме много добра кампания“, добави пилотът на Астън Мартин.
Get the Alonso look! 🤩
Our Fernando Alonso collection is the perfect way to celebrate his P3 finish in Bahrain and show your support ahead of the #SaudiArabianGP.
Tap below to shop.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 9, 2023