Начало Избрани Алонсо продължава адаптацията си към автомобила на Астън Мартин

Алонсо продължава адаптацията си към автомобила на Астън Мартин

1252
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо, снимка Андро Дюлгерян

Фернандо Алонсо продължава адаптацията си към автомобила на Астън Мартин. Испанецът обясни, че има области от AMR23, които все още не са му толкова познати.

Алонсо се представи наистина добре в първия състезателен уикенд за сезон 2023 в F1. Двукратният световен шампион даде пето време в квалификацията на пистата Сахир. След това загуби няколко позиции на старта на състезанието, които обаче успя бързо да навакса.

С напредването на Гран при на Бахрейн, Алонсо водеше оспорвана битка с Люис Хамилтън. Опитният испанец направи няколко неуспешни атаки срещу своя съперник от Мерцедес преди да успее да го изпревари от външната страна на завой №10

После Алонсо се справи и със сънародника си Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари страдаше от прекомерно износване на своите гуми и в крайна сметка загуби позиция спрямо Алонсо. Така пилотът на Астън Мартин се озова на третото място тъй като бе подпомогнат и от оттеглянето на Шарл Льоклер.

Двукратният световен шампион допусна лека грешка при борбата си с Хамилтън след като за кратко загуби контрол над своя болид. След края на състезанието в Бахрейн той призна, че причината за тази неточност е факта, че той все още не е напълно свикнал с AMR23.

„Адаптацията ми към този автомобил все още не е на 100 %. Все още трябва да свикна със сервоусилвателя и всички други неща в този автомобил. Да ви кажа честно бях приятно изненадан от поведението на AMR23, което се оказа доста различно спрямо това на Алпин“, сподели Алонсо.

Сега Алонсо отново кара автомобил, който е задвижван от двигател на Мерцедес. Испанецът смятам, че разликата в силовите агрегати не е била голяма не е допринесла за подхлъзването му на трасето.

„От гледна точка на задвижването не мисля, че има нещо ново. Но самият автомобил и геометрията на предното окачване винаги са различни при всеки един автомобил“, призна Алонсо.

„В този случай имаш различна обратна връзка от предното сцепление с ръцете върху волана. В такъв момент съм сигурен, че се нуждая от повече време на пистата с болида на Астън Мартин.“

По принцип Алонсо обича да кара автомобил, който има малко повече недозавиване. Така той може да усеща точно прави предната част на колата. Двукратният световен шампион е известен и със звучните обръщения по радиото. Миналата неделя той каза на своя състезателен инженер, че AMR23 е наистина прекрасен автомобил за каране. Това е един от редките случаи през последните 10 или 15 години, в който испанецът казва по радиото нещо подобно

Накрая Алонсо заяви, че трябва да свикне още с автомобила на Астън Мартин и да разбере как да извлече най-доброто от него на пистата.

„Както казах, автомобилът е много нов. Трябва да научим повече информация от него. Освен това на мен ми трябва още време докато напълно свикна с тази кола.“

„Тези приятни моменти идваха по-скоро от това, че все повече свиквах с автомобила, свикнах с подаването на информация и давах повече обратната връзка, свързана с работата на волана и асистенцията“, завърши Фернандо Алонсо.

Пилотът на Астън Мартин също така каза, че е здраво стъпил на земята въпреки подиума в Бахрейн. Това бе 99-то качване на почетната стълбичка за испанския ветеран и първо от 2021 г. насам.

„Имам същото усещане от тестовете. То е твърде хубаво, за да е истина“, каза Алонсо.

„Винаги очакваш, че ще направиш крачка назад и ще се върнеш към реалността. Но за момента представянето ни изглежда толкова реално.“

„Нека да видим какво ще се случи в Джеда. Любопитно ми е да отида в Саудитска Арабия и в Австралия. Това е са коренно различни писти от тази в Бахрейн. Както Макс каза преди време, там има доста високоскоростни завои и по-малка деградация на гумите.“

„Смятам, че в Бахрейн бяхме силни в неща, които може би няма да открием в Джеда или в Австралия. Ако сме силни в следващите две състезания, то тогава вярвам, че ще имаме много добра кампания“, добави пилотът на Астън Мартин.