Начало Избрани Найк блокира стартирането на модната линия на Верстапен

Найк блокира стартирането на модната линия на Верстапен

5680
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Найк блокира стартирането на модната линия на Макс Верстапен. Американската компания и световен лидер в производството на облекла и обувки не позволява на пилота на Ред Бул да пусне собствена линия, която носи името „Max 1.

Верстапен е една от най-големите звезди във Формула 1. Нидерландецът спечели последните две световни първенства и става все по-популярен както в спорта, така и извън него. 25-годишният състезател е фаворит и за спечелването на трета поредна титла като се има предвид скоростта на Ред Бул RB19.

Верстапен има договор с Ред Бул  до края на 2028 г. По този начин той има сигурно бъдеще в екипа от Милтън Кийнс за следващите пет сезона. Двукратният световен шампион каза няколко пъти, че няма намерение да остава в F1 до навършването на 40-годишна възрасти. Той дори намекна, че може да се оттегли от спорта след като приключи споразумението му с Ред Бул

Верстапен вече дава голям фокус на живота си извън F1. Състезателят на Ред Бул участва в различни виртуални състезания. Освен това той е посланик на Хайнекен и има партньорство с американската компания за създаване на видеоигри EA Sports. Според д-р Хелмут Марко, Макс дори има инсталиран симулатор в частния си самолет, което в крайна сметка бе напълно отречено от пилота на Ред Бул.

Изглежда че Верстапен иска да пусне и своя собствена марка дрехи. Планът на нидерландеца е тя да се казва „Max 1.“ Но според информация на медията Де Лимбургер, от Найк са се противопоставили на това име, тъй като смятат, че е твърде подобно на тяхната гама обувки Air Max.

Същевременно агенцията за търговски марки в региона и Службата за интелектуална собственост на Бенелюкс (BOIP), публикува доклад. Той потвърждава разследването и противопоставяне от страна на Найк, както и причините, поради които е поставена пречка пред плановете на Верстапен.

Основните предположения са, че сходството на имената може да доведе до объркване за обществеността. Също така може би има и някаква принадлежност между марките, което също  изглежда е проблем

„И двата знака съдържат думата MAX, макар и са на различни места. В посочените търговски марки елементите AIR и MAX имат еднаква тежест в цялостното впечатление. В оспорвания знак акцентът е върху думата MAX. Числото 1 ще се разглежда като спецификация на MAX. В този смисъл знаците са различни“, се казва в изявление на BOIP.

„Въпросните стоки (Найк и Max) са отчасти идентични и отчасти сходни. До известна степен има визуално и слухово сходство между знаците на двете марки.“

„Въз основа на тези и на другите посочени по-горе фактори и предвид тяхната взаимозависимост Службата счита, че съществува вероятност от объркване. В този смисъл обществеността може да счита, че стоките, обхванати от марките, на които се прави позоваване, както и тези на оспорвания знак принадлежат на едно и също предприятие или, според случая, от икономически свързани компании.

„Тъй като е обичайна практика в сектора на облеклото една и съща марка да бъде конфигурирана по различни начини, съответните потребители могат също да мислят, че оспорваният знак е подмарка на Найк.“

Междувременно идеята на Верстапен срещна сериозен отпор и от страна на Дисни. Според американския медиен конгломерат, предложените ръкавици и шапки, използвани за отбелязване на победата му, визуално са подобни на марката и идентичността на Мики Маус.