Найк блокира стартирането на модната линия на Макс Верстапен. Американската компания и световен лидер в производството на облекла и обувки не позволява на пилота на Ред Бул да пусне собствена линия, която носи името „Max 1.
Верстапен е една от най-големите звезди във Формула 1. Нидерландецът спечели последните две световни първенства и става все по-популярен както в спорта, така и извън него. 25-годишният състезател е фаворит и за спечелването на трета поредна титла като се има предвид скоростта на Ред Бул RB19.
Верстапен има договор с Ред Бул до края на 2028 г. По този начин той има сигурно бъдеще в екипа от Милтън Кийнс за следващите пет сезона. Двукратният световен шампион каза няколко пъти, че няма намерение да остава в F1 до навършването на 40-годишна възрасти. Той дори намекна, че може да се оттегли от спорта след като приключи споразумението му с Ред Бул
Верстапен вече дава голям фокус на живота си извън F1. Състезателят на Ред Бул участва в различни виртуални състезания. Освен това той е посланик на Хайнекен и има партньорство с американската компания за създаване на видеоигри EA Sports. Според д-р Хелмут Марко, Макс дори има инсталиран симулатор в частния си самолет, което в крайна сметка бе напълно отречено от пилота на Ред Бул.
Изглежда че Верстапен иска да пусне и своя собствена марка дрехи. Планът на нидерландеца е тя да се казва „Max 1.“ Но според информация на медията Де Лимбургер, от Найк са се противопоставили на това име, тъй като смятат, че е твърде подобно на тяхната гама обувки Air Max.
Същевременно агенцията за търговски марки в региона и Службата за интелектуална собственост на Бенелюкс (BOIP), публикува доклад. Той потвърждава разследването и противопоставяне от страна на Найк, както и причините, поради които е поставена пречка пред плановете на Верстапен.
Основните предположения са, че сходството на имената може да доведе до объркване за обществеността. Също така може би има и някаква принадлежност между марките, което също изглежда е проблем
„И двата знака съдържат думата MAX, макар и са на различни места. В посочените търговски марки елементите AIR и MAX имат еднаква тежест в цялостното впечатление. В оспорвания знак акцентът е върху думата MAX. Числото 1 ще се разглежда като спецификация на MAX. В този смисъл знаците са различни“, се казва в изявление на BOIP.
„Въпросните стоки (Найк и Max) са отчасти идентични и отчасти сходни. До известна степен има визуално и слухово сходство между знаците на двете марки.“
„Въз основа на тези и на другите посочени по-горе фактори и предвид тяхната взаимозависимост Службата счита, че съществува вероятност от объркване. В този смисъл обществеността може да счита, че стоките, обхванати от марките, на които се прави позоваване, както и тези на оспорвания знак принадлежат на едно и също предприятие или, според случая, от икономически свързани компании.
„Тъй като е обичайна практика в сектора на облеклото една и съща марка да бъде конфигурирана по различни начини, съответните потребители могат също да мислят, че оспорваният знак е подмарка на Найк.“
Междувременно идеята на Верстапен срещна сериозен отпор и от страна на Дисни. Според американския медиен конгломерат, предложените ръкавици и шапки, използвани за отбелязване на победата му, визуално са подобни на марката и идентичността на Мики Маус.
Max Verstappen #F1 clothing line has hit another roadblock. After protests from Nike, the trademark agency has gotten opposition from Disney. It read “The proposed gloves and headwear used to celebrate his win are visually to similar to the Mickey Mouse brand and identity”. pic.twitter.com/fWAHmyHqGt
— Henry Mill (@_HenryMill) March 26, 2023