В световния шампионат на Супербайк бяха направени промени в правилата за 2014 г. Те се налагат заради намаляването на разходите за мотоциклетите и компонентите към него. Въвежда се и нов клас EVO.
В стил на MotoGP, се лимитира смяната на двигателите, което ще попречи на производителите да предоставят топ мотоциклети на заводските или фаворизираните отбори. Всички машини ще бъдат еднакви и на разположение при поискване. Новият клас EVO ще има спецификации Суперщок на двигатели и електроника.
След няколко срещи между FIM, Dorna и MSMA, се въвеждат нови правила в Супербайк, които са насочени към намаляване на разходите за мотоциклета и неговите компоненти. Така от 2014 г. се налага лимит от 8 двигателя на пилот за един сезон. Лимитират се и предавателните числа, а също ограничена горна граница на цената на спирачките и окачването.
За да се гарантира, че ще има достатъчен брой състезатели с конкурентни мотоциклети на стартовата решетка, Асоциацията на производителите MSMA се съгласи да предостави при поискване, пълен пакет мотоциклет на фиксирана цена за годините 2014, 2015 и 2016 г. Доставените мотоциклети ще бъдат със същите пакети като тези, използвани от производителите, които ще предоставят и всички актуализации, направени по време на сезона.
Съгласно новите правила, ще има една подкатегория, наречена клас EVO. Тази категория ще се основава на техническите регламенти на FIM за Супербайк – шаси, окачване и спирачки. Двигателят и електрониката на тези мотоциклети обаче ще бъдат по правилата на Суперщок Цената на спирачките и окачването ще имат същата горна граница, както на Супербайк.