Начало Рали Ожие поведе убедително във Финландия

Ожие поведе убедително във Финландия

48
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) поведе убедително в рали Финландия. Френският пилот е с аванс от 38,1 сек пред излезлия втори Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) и с 39 сек пред съотборника на белгиеца Мадс Остберг, който водеше на обедния сервиз.

Ожие направи решителната крачка към лидерството още в първата следобедна отсечка. В нея – второто преминаване на Юкоярви – се установи и редът, който бе променен чак в 14-ия етап (предпоследен за петъка) във втора-трета позиция в генералното класиране (Нювил излезе пред Остберг). Себастиен обаче първо провери колата си на финала на 11-ата състезателна дистанция от ралито преди да каже каквото и да било.

Всичко е наред. Само проверих колко са износени гумите. Трябва да сме внимателни да не спукаме някоя от тях. Натискам, но не като луд – обясни той, тъй като условията се бяха влошили значително спрямо сутринта и коловозите бяха много по-дълбоки. – Концентрирах се, тъй като е твърде лесно да спукаш гума.

Точно такъв проблем забави Нювил в Паланскюла 2, като той отбеляза, че това просто се случва в подобни ралита.

Не можех да съм по-бърз, дори да исках. На моменти се удрях толкова силно в страните на коловозите, че едва удържах волана в ръцете си – каза Тиери.

За разлика от него Остберг имаше сериозни грижи:

– Трябваше да адаптирам начина си на каране заради коловозите – в тях не мога да спирам и завивам така, както искам. Обикновен задницата мърда при влизането, но това не бе възможно в тези отсечки. Трябва да се разберем с Йонас (Андерсон – навигаторът му – б.р.) как да се справим.

Проблемите на норвежеца станаха още по-сериозни в Ланкамаа 2. Той удари камък, който не видя в коловозите и строши предно ляво колело, което го ядоса много:

– Направо невероятно. Сега ситуацията се превръща в тото – има камънаци навсякъде.

Подобен инцидент коства на Андреас Микелсен цялото рали, въпреки че той пък не бе блъснал нищо според собствените му думи. Потрошено задно ляво колело и окачване обаче означаваха, че не може да продължи.

Мико Хирвонен пак е четвърти в края на втория ден от надпреварата, но днес имаше повече сериозни грижи в сравнение с вчерашния дъжд. Той спука две гуми при сериозен инцидент на пета предавка и загуби повече от 20 секунди.

– Разбираш какъв късмет си извадил, когато видиш записа – призна финландецът, за когото това определено не е добро развитие на събитията. – На завой, който се взима на пета, излетях настрани и ударих страничен насип. Колата заора, но по някакво чудо не се обърна – направих 360-градусово завъртане на трасето. Направо е невероятно, че излязох от ситуацията. Не знам какво е станало, може би сме повредили заден десен амортисьор или окачването, но колата се управлява трудно в левите завои.

Пети е Крис Мийк, продължаващ великолепното си каране за Ситроен. Ако екипът реално провежда прослушване за него като бъдещ пилот на отбора, то ирландецът се справя повече от добре – без сериозни грешки и с впечатляваща скорост.

Топ 10 допълват Ярко Никара, Дани Сордо, Яри Кетомаа, Евгени Новиков и Роберт Кубица.