Уилямс не може да привлича служители на Мерцедес. Това заяви Джеймс Ваулс. Британският специалист призна, че няма право да доведе инженери от бившия си отбор в F1.
Ваулс застана начело на Уилямс преди малко повече от два месеца. Британецът замени на този пост Йост Капито, който напусна по собствено желание в края на миналата година. По този начин Ваулс отново нова глава в кариерата си след като прекара повече от 20 години в Бракли. През този период той работеше във всички отбори, които бяха базирани там- БАР, Хонда, Браун GP и Мерцедес.
Обикновено отборите от F1 не позволяват на своите напускащи служители веднага да започнат работа в други отбори и ги поставят в така наречения „градинарски отпуск.“ Случаят с Ваулс не бе такъв тъй като Мерцедес не забави преминаването на британеца в Уилямс
В момента Уилямс полага основите на своя бъдещ успех в F1. Отборът смени собствениците си преди няколко години и претърпя огромни структурни промени. В момента екипът продължава да търси технически директор и да работи много усилено в опит да се доближи до челото на колоната.
Очакванията бяха Ваулс да доведе със себе си някои хора от Мерцедес. Британецът обаче заяви, че няма право да наема инженери от бившия си отбор.
„Да, така. е Но това не се отнася само за случая с мен и Мерцедес. Не може просто да вземеш хората със себе си когато напуснеш даден отбор. При моите конкретни обстоятелства познавам някои много интелигентни хора от други организации, с които поддържам връзка.“
Мерцедес е един от отборите, в които през последните години напуснаха няколко ключови служители. Освен Ваулс, тук се включват дизайнера Алдо Коста, какво и бившия шеф на отдела за двигатели в Бриксуърт Анди Коуел.
Междувременно другите екипи също се разделиха с някои от своите специалисти. Ваулс призна, че би бил повече от щастлив да започнат работа в неговия отбор.
„Те го направиха. И се надяваме, че някои от тях ще намерят пътя към нас.“
Наемането на кадри в F1 става все по-трудно заради бюджетния таван. В този случай отборите не могат да предложат прекалено високи заплати тъй като това може да коства развитието на автомобила.
Ваулс призна, че в Уилямс работят повече от 800 души. Според него, трябва да се постигне повече ефективност в работата на екипа, а не да се наема още персонал
„Всичко зависи от това какво правят 800-те души и колко ефективно работят в рамките на бюджетния лимит. Ето за какво става дума – ефективност. „Не мисля, че сме били особено умни при определянето на горната граница на разходите. В момента сме в процес на промяна и броят на служителите се основава на това. Има различни модели на работа. Но ако погледнете водещите отбори като Ред Бул, Мерцедес и Ферари, ще видите, че при тях работят много умни хора. Това е наистина решаващо“, добави шефът на Уилямс.
Missing it, ngl 🥲#WeAreWilliams pic.twitter.com/Xg2yYdu5Gc
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 20, 2023