Начало Избрани Пирели обяви гумите за Монако и Испания

Пирели обяви гумите за Монако и Испания

184
0
18-инчови гуми на Пирели
снимка, Пирели

Пирели обяви гумите за надпреварите в Монако и Испания. Двете държащи ще са домакини на седмия и осмия кръг от сезон 2023 в F1.

Тазгодишната кампания в световния шампионат продължава с Гран при на Азербайджан. Надпреварата по улиците на Баку отново ще се проведе в края на месец април, както бяха и случаите през 2018 и 2019 г. Този уикенд се слага край на дългата пауза, започнала от началото на месец април. Причината за тази „дупка“ в графика на спорта бе свързана с отмяната на Гран при на Китай и невъзможността на ръководството на F1 да намери подходящ заместник на събитието в Шанхай.

В началото на месеца Пирели обяви какви гуми ще се използват в Баку, Маями и Имола. Надпреварата на италианското трасе веднага ще бъде последвана от тези в Монако и Испания.

Съвсем очаквано, Пирели ще заложи на най-меките си смеси в Монако (С3, С4 и С5). Събитието в Княжеството ще се проведе на 28 май. Пистата по улиците на Монте Карло е с дължина от 3.337 км и е уникална по свой собствен начин

В Монако гумите на Пирели не са подложени на голямо натоварване, тъй като обиколката е доста по-бавна, отколкото на която и да е друга писта. Освен това асфалтът в Монте Карло не е особено абразивен. Друг интересен факт е, че всяка вечер пътищата се отварят за трафика. Това означава, че върху трасето не се отлага толкова голямо количество гума. В резултат на това пилотите трябва да разчитат в голяма степен на аеродинамичното притискане, като използват най-високите нива, наблюдавани през цялата година.

Седмица по-късно F1 ще се насочи към Испания и по-точно Барселона. За разлика от Монте Карло, пистата Каталуния има много по-абразивен асфалт. Заради това Пирели ще предостави на отборите най-твърде смеси от гамата си, а именно С1, С2 и С3. Тази година трасето се връща към предишното си оформление, което се използваше до 2006 г. Това включва премахване на последният шикан и намалена обща дължина на обиколката.

Тази промяна ще направи финалния сектор много по-плавен и не толкова тежък за гумите на Пирели по отношение на сцеплението. Но от друга страна това ще ги подложи на по-голямо странично натоварване по време на последните два бързи завоя (които вече са известни като завои 14 и 15). Температурата на асфалта ще бъде важен фактор по отношение на деградацията. Миналата година температурата на пистата достигна 50 градуса по Целзий, въпреки че състезанието се проведе няколко седмици по-рано.