Макс Верстапен финишира на втора позиция в днешната надпревара в Азербайджан. Пилотът на Ред Бул пострада сериозно от появата на кола за сигурност в началната фаза на надпреварата. След това той зае позиция зад Перес и така и не успя да отговори на темпото на своя съотборник.
Верстапен стартира от втора позиция в състезанието за Голямата награда на Азербайджан. Пилотът на Ред Бул стоя плътно зад Ферари-то на Шарл Льоклер в първите няколко тура. Двукратният световен шампион изпревари безпроблемно своя съперник от Монако след разрешението на използването на DRS
Пилотът на Ред Бул водеше с неголяма разлика пред Перес когато Ник де Врис (Алфа Таури) удари своя болид в стената. Верстапен веднага бе повикан в бокса за смяна на гуми. Няколко минути по-късно на пистата се появи сейфти кар, който позволи на Перес и Льоклер да направят безплатен бокс.
Верстапен се върна на трето място и изпревари Льоклер след рестарта. После той така и нямаше отговор на темпото на Перес, макар и няколко пъти да записваше най-бързи обиколки. Така в крайна сметка той трябваше да се задоволи с второто място в същинската надпревара в Баку.
Верстапен вярва, че появата на колата за сигурност му е коствала възможността да се бори за победата.
„Просто нямах никакъв късмет с колата за сигурност. След това трябваше да натисна отново и да се опитам да остана много близо, за да се опитам да вляза в DRS зоната [на Перес]“, сподели Верстапен.
„Но гумите малко прегряваха. След това, разбира се, се опитвах да следвам [Перес] и да поддържам баланса, като се борех да бъда наистина постоянен.“
„Малко си играех с бутоните. След като всичко се оправи мисля, че последните около 10 обиколки бяха доста добри, но просто беше малко късно за да правя атака.“
Верстапен все пак каза, че резултатът в Баку е отличен за отбора на Ред Бул.
„По време на състезанието научихме много неща. В края на деня [първото място е] добър отборен резултат. Продължаваме да се учим и не можем да бъдем перфектни през цялото време. Винаги има неща, които можеш да научиш.“
Подобно на Перес, Верстапен също облиза стената няколко пъти по време на надпреварата в Баку.
„Няколко пъти се ударих в стената по време на състезанието. Разбира се, че натисках, но това също е част от [състезанието] на улична писта. Знаем, че сезонът е много дълъг, а Баку е доста по-различно от [следващото състезание в] Маями. Маями на своя страна е доста по-различна от другите писти, на които ходим“, добави Макс Верстапен.
That’s what we call a Baku 1-2 🏆🏆 pic.twitter.com/esQTwhjLGy
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 30, 2023