Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен най-бърз във втората тренировка в Маями, Льоклер катастрофира

Верстапен най-бърз във втората тренировка в Маями, Льоклер катастрофира

4780
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Виктор Алекян

Макс Верстапен бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Маями. Пилотът на Ред Бул изпревари състезателите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Льоклер. Монегаскът не завърши нормално тренировката – катастрофира 10 минути преди финала.

Температурата на въздуха бе 28 градуса, тази на пистата бе паднала с почти 10 до 40 градуса

Преди началото на сесията стана ясно, че Нико Хюлкенберг ще успее да участва във втория час за подготовка след катастрофата му в предходната тренировка. В Хаас успяха да сменят скоростната му кутия. Новият под, с който е тимът в Маями, бе оцелял, така че германецът можеше да продължи да работи с него Изборът в началото на сесията отново бе между гуми хард и медиум. Скоро предпочитанието вече бе най-вече за средната по твърдост смес.

След първите 10 минути начело в сесията бе Шарл Льоклер с 1:29.497 мин. Макс Верстапен бе на 0,016 сек зад него. Серхио Перес с втория Ред Бул се нареди трети, на 0,197 сек от пилота на Ферари. И тримата бяха с гуми медиум. Верстапен нервно се обади по радиото, че отново има проблеми с яката на HANS-а в болида си.

Въпреки проблема в колата си Верстапен скоро отново бе начело – с 1:29.380 мин

Четвърти в подреждането бе Карлос Сайнц, следван от Джордж Ръсел, Естебан Окон, Люис Хамилтън. Ландо Норис сложи софт рано по време на тренировката и оглави класирането с 1:28.741 мин. Също с най-меката смес Алекс Албон даде трето време (+0,747 сек).

Обиколките със софт продължаваха да извеждат пилоти от задната част на колоната в челото. Оскар Пиастри даде второ време преди Алонсо да го измести от тази позиция. Преобладаващият избор вече бе за софт. Сайнц остана на 0,091 сек от Норис.

Верстапен се върна на първото място в класирането почти в средата на тренировката, записвайки 1:28.255 мин. Льоклер се доближи до него на 0,143 сек. Сайнц на свой ред стана втори, на 0,060 зад пилота на Ред Бул. Перес бе четвърти, следван от Норис, Алонсо, Хамилтън. Верстапен подобри постижението си до 1:27.930 мин.

По пистата имаше излитания, пилоти изпускаха колите си. Алекс Албон и Юки Цунода бяха сред тях, но без сериозни последствия

15 минути преди края на втората тренировка в Маями единственият пилот, който работеше с хард, бе Кевин Магнусен. С най-твърдата смес после караха още Алонсо и Гуаню Жу. Състезателите на Ред Бул и Льоклер бяха сложили медиум, Сайнц продължаваше да е със софт. Ръсел излетя от пистата, но се върна на трасето и продължи. 10 минути преди карирания флаг Льоклер катастрофира. Сесията веднага бе спряна. Ферари-то се блъсна в предпазната бариера на седми завой.

Сесията бе подновена за броени минути накрая, което не доведе до нищо съществено. Верстапен остана начело пред Сайнц и Льоклер. Следваха Перес, Алонсо, Норис, Хамилтън, Строл. Топ 10 допълниха Окон и Албон.