Крис Мийк е особено зает това лято. Миналия петък той се ожени, а след малко повече от две седмици ще се надбягва по бързите отсечки на рали Финландия.
Неочакваният ангажимент със Ситроен не му даде шанс да замине на меден месец, но на ирландеца не му хрумва дори да протестира. Вместо това смята шанса с шампионския тим за „най-добрия сватбен подарък в историята!“ и обяснява пред wrc.com какво чувства и какво му предстои.
– Как се стигна до този ангажимент?
– От дълго време работя с PSA, тествам и развивам коли с Пежо, в програмата на Ситроен за рали автомобили, като през това време съм разговарял много с Ив Матон. Преди няколко месеца той спомена, че Халид [Ал-Касими] може да не успее да кара във Финландия и че името ми е в списъка от няколко състезатели, обмисляни като варианти за мястото му. Така че аз знаех от известно време, че съществува подобна възможност, но решението бе взето едва в началото на месеца. Това е абсолютно невероятен шанс и сега трябва да се концентрирам върху това да го използвам максимално добре.
– Вероятно ти помага фактът, че познаваш добре екипа на Ситроен?
– Да. Познаваме се още от времето, когато карах Ситроен С2 S1600 в JWRC през 2005 и 2006 г. Всъщност тогава Ив бе тийм мениджър на джуниър екипа, така че връзката ми с него е доста отдавна.
– Колко опит имаш с DS3 WRC?
– Правил съм няколко тест с колата през последните години. Карах в една от първите развойни тренировки преди да влезе в шампионата през 2010 г., както и малко общи проби в края на миналата година. Участвах в проекта за DS3 R3 и идващата версия R5. Беше зает сезон с доста изминати по пътищата километри. Ще имам и ден тренировки преди самото рали Финландия. Всеки пилот иска да тества, но не е същото като да се състезаваш. Моето желание е да усещам адреналина и тръпката от надпреварата. За това съм тук. И се надявам всичко да се промени през идващите месеци.
– Карал си много различни рали автомобили през годините. Как преценяваш DS3 WRC?
– Колата е фантастична. Спомням си, че след миналогодишните тестове казах на Ив, че ще продам баба си, за да получа шанс да я карам в рали. Чувството бе толкова добро, разбирате ли? Ив още не е дошъл да пита за баба ми, но реши да ми даде възможност. Нямам търпение.
– Имаш пет предишни участия във Финландия – 4 пъти с S1600 и веднъж с WRC (Мини през 2011 г.). Какви са впечатленията ти от ралито?
– Когато става дума за състезания на най-високо ниво, Финландия е едно от най-големите предизвикателства в ралитата. Не наричат това рали финландската Гран при просто ей така. Кара се на пълна газ и е трудно да се надбягваш с пилоти, които карат там всеки сезон и познават толкова добре отсечките. Тазгодишният маршрут изглежда чудесно – има някои нови етапи, други се карат на обратно. Бях наистина бърз спрямо Дани Сордо (тогава мой съотборник) на новите дистанции през 2011-та. На традиционните малко изоставах. Нормално е да се получи така във Финландия, тъй като отсечките се учат малко по малко година след година. Този сезон би трябвало нещата да са наред, тъй като повечето са нови за всички.
– Каква е целта ти за ралито?
– Скоро ще седнем с Ив и Халид, за да решим каква стратегия ще следвам. Всички знаят на какво ниво съм по отношение на опита и са наясно какво могат да очакват от мен. Ще има ясно построен план, като от мен ще зависи да го изпълня. Борих се много за такава възможност и нямам търпение да я оползотворя.
– Има ли шанс да участваш и в други WRC кръгове този сезон?
– Надявам се, работя за това през цялото време. Искам да карам в колкото се може повече надпревари, независимо дали са в световния или европейския шампионат. Ясно е, че WRC е върхът, там искам да стигна. За момента това е еднократно участие. От мен зависи да се постарая да извлека максимума от него и да предизвикам интерес към себе си. Със сигурност ще съм заинтересован, ако се появи друг шанс.