Стюардите разгледаха ситуацията, при която Макс Верстапен се оказа пред Кевин Магнусен по време на първия квалификационен сегмент в Австрия. Решението им бе, че няма да има по-нататъшно разследване. Пилотът на Ред Бул запазва полпозишъна си.
No hay penalización para Verstappen. Mantiene la pole.
No penalty for Verstappen#f1 #AustrianGP pic.twitter.com/vxJy0OXKfZ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 30, 2023
В решението се казва:
„Стюардите изслушаха пилота на болиди №1 и №20, представители на отборите им, прегледаха позиционирането на маршалите, данните от тяхната система, видео материалите, телеметрията, тийм радиото и записи от самите автомобили.“
„Пилотът на болид №1 заяви, че е видял приближаващ го автомобил, след като е пресякъл линията в края на своя тур. Отишъл е вляво на пистата след излизането от първи завой. Пилотът на автомобил №20 заяви, че е трябвало да отиде надясно, за да избегне №1.“
„От видео (и аудио) доказателства стюардите установиха, че болид №20 е закачил бордюра на първи завой. Това е довело до леко изменение в ускорението. В резултат на това времето му в следващия мини сектор е малко по-бавно. Стюардите установиха също така, че №20 не е предприел сериозни действия за избягване на №1.“
„Отбелязваме също така, че времето на №20 впоследствие е изтрито заради нарушаване ограниченията на пистата в десети завой.“
Верстапен и тийм мениджърът на Ред Бул Джонатан Уитли заедно с Магнусен бяха при стюардите малко по-малко от половин час. Решението след това бе взето за десетина минути. Това е доста бързо според стандартите на стюардите, на които понякога им отнема часове да стигнат до решение по който и да е проблем.