Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Производителят на трофеите за Гран при на Унгария вече работи по нова...

Производителят на трофеите за Гран при на Унгария вече работи по нова купа за Верстапен

1611
0
Гран при на Унгария, Хунгароринг, Макс Верстапен
снимка: Спас Генев

Производителят на трофеите за първите трима пилоти в тазгодишното издание на Гран при на Унгария ще направи нова купа за Макс Верстапен, след като неговата бе счупена при празнуването на подиума. Ландо Норис удари бутилката си с шампанско на ръба на най-горното стъпало на стълбичката. Трофеят, който е ръчна изработка, е дело на Herendi Porcelanmanufaktura. Той бе сложен на ръба, разклати се и падна, при което се отчупи горната му част.

Въпросът със счупената купа се превърна в една от най-обсъжданите теми след финала на пистата Хунгароринг. Норис каза, че не е негов проблем – неговият трофей си бе цял и невредим. Посочи обаче, че не е станало нарочно. Верстапен на шега заплаши да отиде при CEO-то на Макларън Рейсинг Зак Браун. Нидерландецът каза, че той имал пари да привлича нови хора, все щял да намери за една нова купа.

Трофеите на Herendi Porcelanmanufaktura струват по 40 000 евро. Те бяха представени официално няколко дни преди началото на състезателния уикенд. След историята със счупения трофей на Верстапен главният изпълнителен директор на компанията Атила Симон заяви пред унгарска телевизия, че ще се погрижат Макс да получи цяла купа.

„Отборите да се разберат помежду си кой е виновен. Ние ще поемем радостното, но тежко бреме да изработим нов трофей“, заяви той

Симон допълни, че произведенията на Herendi Porcelanmanufaktura са с доживотна гаранция. Работата по трофеите за надпреварата от Формула 1 на пистата Хунгароринг отнема повече от шест седмици. Затова и във фабриката вече са започнали новата купа на Верстапен.

„За нас е въпрос на национална гордост да подменим счупения трофей“, допълни говорител на компанията.

Herendi Porcelanmanufaktura е създадена през 1826 г. от унгарец, изучил тънкостите на финия порцелан във Виена. В наши дни към фабриката има център за посетители, наречен „Porcelanium“. През 2016 г. компанията празнува 190-ата годишнина от създаването си. От миналата година пък има стратегическо сътрудничество с Астън Мартин Будапеща.