Мика Хакинен коментира доминацията на Макс Верстапен и Ред Бул от началото на годината. Световният шампион от 1998 и 1999 г. призна, че в момента нидерландецът се намира в своя апогей и ще продължи да побеждава в близко бъдеще. От друга страна Хакинен заяви, че доминацията на Верстапен и Ред Бул няма да продължи вечно.
Верстапен се намира в невероятна форма откакто започна сезон 2023 в F1. Нидерландецът спечели 10 от общо 12 старта през първата половина на кампанията. Състезателят на Ред Бул се намира в серия от осем поредни успеха. Той триумфира в Маями, Монако, Испания, Канада, Австрия, Великобритания, Австрия, Унгария и Белгия. Така Верстапен е много близо до това да изравни и защо не да подобри постижението на Себастиан Фетел от сезон 2013. Тогава германецът спечели 9 поредни надпревари с болид на Ред Бул
Верстапен продължава да пренаписва история. Миналата година той спечели 15 победи от общо 22 старта и подобри рекорда за най-много успехи в даден сезон. Сега той е на път да подобри собственото си постижение. В същото време Ред Бул може да стане първият отбор в историята на F1, който печели всички състезания в даден сезон.
Доминацията на Верстапен и Ред Бул веднага доведе до твърдения, че в момента F1 е прекалено предвидима и скучна. Двукратният световен шампион Хакинен също коментира тази тема. Според него, доминацията на нидерландеца е едно олицетворение на моторните спортове.
„Когато се състезавах в F1 и когато печелех и доминирах през 1998 г. заедно с моя съотборник Дейвид Култард, чувствах, че годината беше фантастична“, заяви Хакинен.
„Не беше скучно. Сега съм сигурен, че Макс изпитва същото чувство. Не него не му е скучно и не вярва, че състезанията са скучни.“
Бившият пилот на Макларън обясни как Верстапен повишава мотивацията си за успех
„През цялото време той повишава личните си граници и представянето си, което е страхотно. Разбира се, хората, които гледат F1 и които не са фенове на Макс, смятат, че е скучно. Но пък феновете на Макс смятат, че това е наистина страхотно.“
„В момента Макс побеждава, както и Ред Бул. Разбира се, това се случва в моторните спортове“, продължи Хакинен. „Ще продължи ли вечно? Не, защото така казва историята. Предстоят промени. Кога? Не знам. Мога само да кажа, че работата, която вършат и успехът, който постигат, е напълно заслужен заслужават. Затова ги оставете да им се насладят“, завърши Мика Хакинен.
Spa is fast but also a very rewarding circuit to drive! #BelgianGP
That place holds many great memories for me – especially the intense battle I had with Michael in 2000. Managing to snatch the victory by pulling off a slick, flat-out maneuver to overtake him was a total rush!
— Mika Häkkinen (@F1MikaHakkinen) July 27, 2023
Междувременно автомобилният състезател Ричард Брадли заяви, че Верстапен още не е доказал, че е способен да печели в неконкурентни автомобили като някои от великите пилоти от F1 в миналото.
„Според мен Макс не се е доказал правилно в автомобил, който няма способността да печели“, каза Брадли в епизод на подкаста „On Track GP“.
„Не говоря за болид, с който имаше възможност да спечели, а за такъв, който наистина няма шанс да спечели дори едно състезание“, продължи Брадли. „Единственият път, когато беше в автомобил, с който определено нямаше шанс да спечели, беше Торо Росо. Той беше съотборник с [Карлос] Сайнц. Честно казано двамата бяха много, много равностойни през целия период, в който си партнираха. След това той отиде в Ред Бул и спечели първото си състезание, така че автомобилът му очевидно беше в състояние да печели.“
„Нека да погледнем някои от великите пилоти на F1. Сена караше Толеман през 1984 г. След това спечели с неконкурентен болид на Лотус, докато съотборниците му не бяха на подиума. След той влезе в добър автомобил. Но дори когато Макларън нямаше добър болид през сезон 1993, той все още печелеше състезания с него.“
„Погледнете Шумахер – той спечели световния шампионат с Бенетон, докато съотборниците му бяха на практика никъде. После той отиде във Ферари и печелеше състезания през 1996-та, макар че тогава отборът също беше наникъде“, каза още Брадли
„Погледнете и Хакинен – той печелеше състезания още преди Макларън да е в състояние да спечели шампионата. Прост пък е спечелил най-много състезания без старт в челната четворка от всички в историята.“
„За мен това прави колко е важно да имаш добър пакет. Не мисля, че Макс все още го е направил, но това изобщо не е негова грешка. Ако се върнем към фактора [Себастиан] Фетел, той спечели състезание с Торо Росо и постоянно беше в челната шестица. Проблемът е, че Ред Бул разполага с толкова добър автомобил през годините, а Верстапен все още не е бил тестван в такава степен. Това не е дискредитиране на Макс, а просто констатация, че все още не сме видели да се случи такова нещо“, завърши Том Брадли.
You’re driving in F1 and you need a teammate to help you win BOTH Championships… 🏆
Who are you choosing? 🤔#Perez #Sainz #Russell #Bottas #Formula1 #F1 pic.twitter.com/ZlK13NHwZ8
— PlanetF1 (@Planet_F1) August 2, 2023