Начало Избрани Васьор: Не съм сигурен, че двигателят на Рено е толкова далеч спрямо...

Васьор: Не съм сигурен, че двигателят на Рено е толкова далеч спрямо всички останали

2321
0
Фредерик Васьор, Ферари
Фредерик Васьор; снимка Ферари

Ферари не подкрепя евентуално изравняване на двигателите в F1. Това заяви Фредерик Васьор. Френският специалист не приема насериозно искането на Алпин и вярва, че силовият агрегат на Рено не е чак толкова далеч спрямо тези на останалите производители.

Темата за изравняването на двигателите бе включена в дневния ред на последното заседание на Комисията за F1 в Белгия. Тя бе повдигната от Алпин. Френският производител обяви, че двигателят на Рено е с до 30 к. с. по-малко мощност в сравнение с агрегатите на съперниците си. Тъй като двигателите са замразени до края на сезон 2025, французите не могат да правят сериозни промени по своя агрегат

ФИА нито потвърди, нито отрече твърденията на Алпин. Федерацията обеща да разгледа подробно искането на френския отбор. В същото време останалите производители в F1 не подкрепиха искането на Алпин.

Васьор също коментира темата за изравняване на моторите в F1. Французинът е доста скептичен относно изоставането на Рено по отношение на мощността на двигателя.

„Когато решихме да замразим двигателите, смятахме, че при изключителни обстоятелства можем да се опитаме да намерим начин да подкрепим някого, който ще бъде напълно извън обхвата“, сподели Васьор. „Не съм сигурен, че двигателят на Рено е толкова далеч спрямо всички останали. Ние не разполагаме със същите цифри като тях, така че те могат да твърдят каквото си искат.“

Васьор твърдо настоява, че всяка форма на изравняване трябва да включва единствено предоставянето на възможност на Рено да работи допълнително по мотора. Шефът на Ферари изключва възможността французите да регулират мощността на своя агрегат чрез промяна на ограничения дебит на горивото.

„Ако трябва да направим нещо, то не може да бъде свързано с потокът на гориво“, обясни Васьор.  „Същият подход прилагаме и при разпределянето на средствата в аеродинамичния тунел. Човекът, който е десето място [в шампионата на конструкторите], има повече време в аеродинамичния тунел. Не става дума за това, че неговият автомобил е по-лек с 10 кг. Трябва да позволяваме на даден отбор или производител на задвижващи системи да се развие, но в крайна сметка не трябва да му даваме прекалено голямо предимство. Смятам, това ще бъде началото на така наречения „Баланс на представянето“, каза още Васьор.

Същевременно вицепрезидентът на Алпин Моторспорт Бруно Фамен заяви, че отборът е подобрил значително характеристиките на задвижващия си агрегат преди замразяването на развитието в F1. Въпреки това той остава на по-ниско ниво от тези на конкурентите

„Направихме огромни крачки между 2021 и 2022-ра, но това все още не е най-добрият двигател, който искаме да бъде“, каза Фамен.

„ФИА постави темата на масата. Разбирам, че е имало някакво споразумение, когато е било взето решението за замразяване на двигателите. В крайна сметка ФИА е поставила темата на масата и това е всичко.“

„Не смятам, че двигателят  и задвижването са толкова зле, че да не можем да подобрим пакета. Целта е наистина да подобрим нашия пакет- шасито и двигателя. Това със сигурност е малко трудно в настоящия момент, но интеграцията винаги може да бъде подобрена. В крайна сметка ние искаме да направим точно това“, добави вицепрезидентът и настоящ директор на тима на Алпин.