Ландо Норис ще използва обновения автомобил на Макларън в Сингапур. Британецът няма търпение да седне зад волана на своя автомобил, който отново претърпя някои сериозни промени, които целят подобряване представянето в бавните завои.
От Макларън потвърдиха, че само Норис ще бъде с обновения MCL60 този уикенд. Отборът от Уокинг нямаше достатъчно време, в което да подготви подобренията и за колата на Оскар Пиастри. Австралиецът все пак ще използва някои от новостите на Макларън, преди да получи пълния пакет следващата седмица на Сузука
Според Норис, основната цел на промените е да се отстранят слабостите на болида на Макларън в бавните завои.
„Това вероятно е най-сериозният ъпгрейд от Австрия насам. Това е и нещото, което трябва ни помогне най-много да се придвижим напред“, сподели Норис. „Да, все още не сме го пуснали на пистата и не искаме да казваме твърде много, докато не го накараме да работи правилно. Все пак вярвам, че това е добра стъпка. Екипът работи усилено, за да го постави на един от автомобилите тук, след което да го пренесе и в другата кола в Япония. Очаквам това да са вълнуващи уикенди за нас“, добави пилотът на Макларън.
Макларън направи огромна крачка напред в Австрия. Тимът от Уокинг продължи доброто си представяне и във Великобритания и Унгария. След това обаче британците отново дръпнаха леко назад. В същото време Норис каза, че бързите резултати в Австрия са увеличили увереността на всички в екипа.
„Понякога слагахме неща, които не отговаряха на това, което искахме, или на това, което трябваше да направят“, обясни Норис. „Но напредъкът от Австрия ми дава повече надежда. Освен това скоростта в Сингапур е малко по-бавна. Това малко по-различно от Австрия. За пръв път имаме възможност да се опитаме да се насочим към този аспект в по-голяма степен и да се подобрим в по-бавните завои“, добави Норис.
Норис все пак остава реалист. Британецът не очаква последната актуализация на болида да го направи по-малко труден за управление
„Мисля, че тя няма да помогне точно на местата, особено от гледна точка на стила на каране. Това все пак би трябвало да помогне малко за цялостното натоварване, скоростта в завоите, за последователността, сцеплението при износване на гумите и други подобни неща“, обясни пилотът на Макларън. „Това е просто подобряване на производителността, а не нещо, което да ме накара да се чувствам по-добре в колата.“
Норис обясни, че подобряването на комфорта зад волана и пълното премахване на слабостите в завоите с ниска скорост са ключови за намаляване на разликата между Макларън и Ред Бул.
„Всеки път става дума за едни и същи неща, които просто не можем да променим с малко аеро или механичен баланс“, каза британецът.
„Без значение какво опитваме, ние сме зле и се борим доста. Мисля, че тези неща ни подведоха в доста състезания. Дори да бяхме изключително конкурентоспособни на дадени писти, пак имаше някои неща, които ни карат да изглеждаме зле.“
„Ако нямахме някои от тези лоши неща, щяхме да сме много силни и много по-конкурентоспособни и да се борим за подиуми. Ако успеем да поправим малко тази слабост [на бавните завои], ако успея да получа малко повече от това, което смятам, че е необходимо на автомобила, за да се направи следващата стъпка – надявам да имаме да направим прогрес този уикенд и да имаме малко това, което искам от гледна точка на стила на каране – тогава съм уверен, че можем да се преборим с повечето отбори, включително Ред Бул“, завърши Ландо Норис. Британецът е със специална каска по време на уикенда в Сингапур.
Макларън използва специална разцветка този и следващия уикенд. Новото оцветяване е разработено заедно с един от партньорите на Макларън- борсата за криптовалути OKX.
Today’s the day! 🙌
Our MCL60 #StealthMode hits the track! 😍#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/TDoQSY955O
— McLaren (@McLarenF1) September 15, 2023