Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Прегрели спирачки са довели до катастрофата на Магнусен в Мексико Сити

Прегрели спирачки са довели до катастрофата на Магнусен в Мексико Сити

1066
0
Кевин Магнусен, Хаас
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Хаас идентифицира причината, довела до катастрофата на Кевин Магнусен в Гран при на Мексико Сити. Според информация на Гюнтер Щайнер, повишаване на температурата в задните спирачки са довели до повреда в окачването и последвалата катастрофа на датчанина.

Магнусен потегли от 16-та позиция в снощната надпревара на пистата „Аутодромо Ерманос Родригес“. Състезателят на Хаас се движеше в по-задната част на класирането, след като спря в бокса в 23-тата обиколка. 8 тура по-късно той навлезе в бърз десен завой. Тогава повреда в окачването насочи автомобила рязко наляво. Това доведе до сериозен удар в стената и последвало спиране на надпреварата

Магнусен се отърва невредим от тежката катастрофа, въпреки че беше леко шокира. Опитният датчанин бе закаран за преглед в медицинския център на трасето, където за щастие не бяха установени травми.

Температурата на спирачките е едно от най-важните неща в Мексико Сити поради надморската височина на града и разредения въздух. Те поставят по-големи изисквания към спирачките и налагат допълнително охлаждане.

Магнусен водеше оспорвана битка с Логан Сарджънт. Това  доведе до увеличаване на температурата в неговите спирачки. Състезателят на Хаас е бил предупреден за този проблем от своя тип. В крайна сметка той получи повреда в задното окачване, която го изпрати в стените и предизвика развяването на червен флаг.

Гюнтер Щайнер коментира случилото се с Магнусен в снощната Гран при. Според шефа на Хаас, високата температура в спирачките и горещото време са допринесли за тежкия инцидент.

„Проблемът беше свързан с прекомерната топлина, която причини повреда в окачването. В крайна сметка става въпрос за прегряване на спирачките“, сподели Щайнер.

„Кевин се защитаваше и в момент просто нямаше контрол над колата. Това се случи заради високите температури тук. Просто трябва да се справяме по-добре с работата на спирачките. В същото време автомобилът на Нико беше наред.“

Колата на Хюлкенберг бе щателно проверена от механиците на Хаас по време на периода на червения флаг. В крайна сметка не бе открит проблем със спирачките на германеца

Магнусен разполагаше с подобрената версия на Хаас VF-23. Ударът в стената на практика разруши неговата кола. Но според Щайнер, отборът разполага с достатъчно резервни части, за да направи ново шаси.

„Ние сме добре. Не е идеално, но е добре. В края на сезона винаги е малко по-добре. Вече не можеш да имаш повече части, дори и да ги искаш“, каза шефът на Хаас.

Магнусен призна, че няколко тура преди инцидента е получил предупреждение, че нещо не е наред в задно ляво окачване на неговия автомобил.

„Чувствам се добре. Окачването просто отказа. Задната лява част на колата специално загуби много сцепление няколко обиколки преди това. Изведнъж загубих много сцепление, а изведнъж колата просто отказа.“

„Мисля, че всичко вървеше добре. В началото на състезанието беше по-добре, а след това изведнъж бях по-бавен от останалите. И накрая окачването отказа. Не знам дали това е свързано с температурата на въздуха. Може би има нещо там, но трябва да отида и да обсъдя това с момчетата“, добави Кевин Магнусен.

Другият пилот на Хаас Нико Хюлкенберг финишира 13-ти и не спечели точки. Същевременно Даниел Рикиардо (Алфа Таури) завърши седми. Така тимът от Фаенца се изкачи с две места нагоре в класирането при конструкторите, докато Хаас зае последната позиция.