Няколко от най-опитните пилоти във Формула 1 призоваха организаторите на Гран при на Лас Вегас да направят някои промени по пистата за следващите издания на надпреварата. Фернандо Алонсо заяви, че е имал чувството, че кара на наполовина сухо, наполовина мокро трасе. Според Даниел Рикиардо може да се направи нещо, за да се увеличи абразивността на асфалта. Карлос Сайнц каза, че кривата на 12-ти завой трябва да се разгледа, тъй като е твърде опасна.
Още в началото на уикенда се очакваше сцеплението да ниско. В Лас Вегас нямаше никакви поддържащи серии и сесии провеждаше единствено Формула 1. След всеки ден сесии освен това пистата бе отваряна за нормалния трафик. Това означаваше, че трасето постоянно еволюира и условията непрекъснато се променят. Ниските в сравнение с повечето останали кръгове от първенството температури също допринесоха за трудностите с гумите.
„Нивото на сцепление го обсъждахме още след квалификацията. Според мен е крайно ниско. Знам, че всички сме в едно и също положение, но на улична писта това понякога се превръща в опасност, която трябва да се има предвид“, каза Алонсо.
„Ландо [Норис] катастрофира тежко на 12-ти завой мисля. Не знам дали в момента на инцидента е бил сам или с друга кола, но усещането бе като да караш на писта, която е наполовина суха, наполовина – мокра. А на улично трасе усещането е странно“, допълни Алонсо
LAP 4/50
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Replays of the start show Alonso losing grip and spinning and Bottas making contact with the Spaniard#LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/Rp3tYGbVv5
— Formula 1 (@F1) November 19, 2023
Според Даниел Рикиардо в Лас Вегас могат да приложат миене с вода по налягане, както правят в Саудитска Арабия за друга улична писта – тази в Джеда.
„Биха могли да направят нещо по въпроса с настилката. Да стане малко по-абразивна и да помогне за увеличаване на сцеплението в състезанието“, добави пилотът на Алфа Таури.
Карлос Сайнц критикува организацията заради това, че в едната част от стартовата решетка имаше масло по асфалта. То изтече от кола, участвала в парада на пилотите. Пилотът на Ферари каза също така, че при рестарта малко сред средата на дистанцията, карането е било като лед.
„Първи завой след сейфти кара беше като каране на лед. Трябва да се намери решение. Може би колата за сигурност да върви малко по-бързо… Не мога да ви обясня усещането, когато караш с 340 км/ч и знаеш, че това чудо няма да спре, когато натиснеш спирачките“, обясни Сайнц
„Самото трасе е прилично. Може би завой №12 е малко прекалено опасен с тази стена директно срещу теб. Кривата там би могла да се оформи по-добре. Надявам се догодина да се случи“, допълни испанският пилот на Ферари.
Шефът на Макларън Андреа Стела също подкрепи мнението на пилотите относно настилката.
„Асфалтът просто е прекалено хлъзгав. Имаше катастрофи. Доста сериозно меле стана в първи завой след старта. Можеше да се стигне до ситуация като в Австрия (със спиране на състезанието). Би трябвало да предотвратяваме проблемите, не да ги чакаме да се случат“, каза Стела.
Рикиардо пък подкрепи и идеята часовете на сесиите по време на състезателния уикенд да бъдат променени
Кристиан Хорнер от Ред Бул каза, че целият му екип е преуморен.
„Определено беше зле в това отношение. Не знам какво точно може да се направи по отношение отварянето на пистата, но би било добре да има гъвкавост. За здравето и безопасността на всички е хубаво да изтеглят часовете. Така подреден уикендът беше удобен за сънародниците ми и за почти никого другиго“, обясни Рикиардо.
View this post on Instagram