Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Недопустимо е час преди старта да се лее масло по грида....

Сайнц: Недопустимо е час преди старта да се лее масло по грида. Вероятно това причини много от катастрофите

3083
0
масло, чистене
снимка: Виктор Алекян

Карлос Сайнц изкара ужасен уикенд в Лас Вегас. Претърпя тежък инцидент заради извадена шахта. Болидът му бе почти изцяло потрошен – в пода му имаше дупка, през която без усилие се виждаше асфалта отдолу. Наложи се смяна на шаси и компоненти от задвижващата система. За батерията Сайнц отнесе 10 места назад на стартовата решетка. Това предизвика дебат относно поредното правило, което изглежда недомислено – в случая това, което единствено постановява какви санкции се налагат при надхвърляне на определен брой елементи в задвижващата система и не се взимат предвид никакви форсмажорни обстоятелства. Състезанието на Сайнц също бе трудно в средата на колоната. И докато пилотите на подиума и Мерцедес обясняваха каква прекрасна надпревара е станала, испанският пилот обърна внимание, че преди старта по пистата имаше разлято масло.

Това се случи по време на парадната обиколка. Маслото се лееше от автомобила, с който Оскар Пиастри обиколи трасето. Маршалите се постараха да попият колкото се може повече. Минаха навсякъде с почистващи машини, но в крайна сметка нямаше как да успеят да отстранят всичко точно преди старта.

„Видях много масло да хвърчи от автомобилите, които бяха използвани за парада на пилотите. ФИА трябва внимателно да прегледа и това, защото не беше честно – маслото бе само от вътрешната страна (на стартовата решетка)“, посочи Сайнц.

„Не стига, че там беше прашно, а и час преди старта тече масло по позициите ни. Това е недопустимо. И вероятно причини много от катастрофите в първи завой“, продължи Сайнц

„Изобщо не очакваш сцеплението да е чак толкова лошо. Тръгваш да докосваш спирачката и преди да си я пипнал дори колелата блокират. Аз дори не спрях кой знае колко късно. Натиснах спирачките някъде около знака за стоте метра. Скоростта беше с около 100 км/ч по-ниска, отколкото в квалификационна обиколка. Студените гуми сигурно също имаха роля в станалото. Беше шокиращо и мисля, че всички имаха такива проблеми.“

„Да завърша шести след този първи тур, когато се озовах кажи-речи последен, определено е прилично ограничение на щетите. Сторих всичко по силите си. В трафика имаше проблем и с грейнинг. И на всичкото отгоре не можех да изпреварвам, защото трябваше да пазя двигателя. И гумите. Всичко. Затова шестото място го приемам като добър резултат“, каза още Сайнц.