Александър Албон направи анализ на състезанието във Вегас. Пилотът на Уилямс призна, че „автомобилът за сигурност е бил против него“. Той добави, че е имал сериозни проблеми с грейнинга през цялата състезателна дистанция.
Албон пристигна във Вегас с огромни очаквания. Англо-тайландският състезател се надяваше да влезе в Q3 и да се бори за места в челната. Пилотът на Уилямс наистина показа много добра скорост във Вегас. Трасето пасваше много добре на болид на тима, който има отлична скорост на правите
Албон потегли от пета позиция в нощната надпревара по улиците на „Града на греха“. Той заемаше това място до първите спирания в бокса. Албон заложи на стратегия с един стоп, подобно на своите съперници.
С напредване на надпреварата той се смъкна до деветото място и бе изпреварен от Джордж Ръсел и Карлос Сайнц. 11 тура преди финала 27-годишният състезател направи грешка на пети завой. Това му коства позиция в зоната на точките. В крайна сметка Албон финишира 12-ти и си тръгна с празни ръце от уикенда в Лас Вегас.
„Честно казано не мисля, че беше толкова лошо, колкото изглеждаше“, каза Албон.
„Автомобилът за сигурност беше против нас в състезанието. Знаехме, че се борим със сериозен грейнинг. Направихме някои неща, за да се опитаме да го намалим, но в крайна сметка не успяхме да се справим с него“, добави пилотът на Уилямс.
Албон смята, че тези, които спряха в бокса по време на двете коли за сигурност са извлекли по-голяма полза в сравнение с тези, които са останали със стратегия с едно спиране.
„Всички, които бяха на същата стратегия като мен, се бореха в средата на колоната. Тогава тези, които спрели при периода на сейфти кар, бяха, не искам да кажа „късметлии“, но бяха по-бързи. Като цяло си беше сложно.“
Албон беше един от многото пилоти, които се оплакаха от проблеми с грейнинга по време на състезанието. Той призна, че не е могъл да направи почти нищо, за да се справи с това нещо
„Знам как да се грижа за гумите, знам какво трябва да направя, за да спра грейнинга. Но от друга страна не можеш да го направиш подобно нещо, когато имаш верига от седем автомобила точно зад теб“, заяви пилотът на Уилямс.
„Бориш се във всяка обиколка и трябва да защитаваш всеки завой. Върху гумите ти попада мръсотия. Това е като един безкраен болезнен цикъл.“
Албон също така спомена, че е натискал здраво, за да не изостава от съперниците си в хода на състезанието.
„Наслаждавах се донякъде. Имах наистина добър рестарт зад колата за сигурност и се върнах пред Строл. В продължение на около пет обиколки си мислех, че това е страхотно. И тогава видях, че предната дясна [гума] се разгражда, а след това и задната дясна. Помислих си: „Добре, ще се борим малко“. Положително е, че гумите се почистиха две обиколки преди края, което обаче беше малко късно“, завърши Александър Албон.
Другият пилот на Уилямс Логан Сарджънт завърши 16-ти в третата си домашна Гран при за сезона. Младият американец също пострада от появата на кола за сигурност и не успя да запише добър резултат, макар че потегли седми.
„Не мисля, че има много грешки, които направихме по време на надпреварата. Като отбор се движехме около 5-о и 6-о място след първата обиколка, което беше целта ни“, заяви Сарджънт.
„Струваше ми се, че се справихме с първия стинт сравнително добре, но както се очакваше, по-бързите автомобили започнаха да ни настигат към неговия край.“
„Продължихме със стратегията си и спряхме за твърди гуми с план да изкараме с тях до края. Не мисля, че бяхме в лоша позиция, докато не излезе втората кола за сигурност и не уби всички наши шансове.“
„Всъщност нямахме никаква възможност да влезем и да поставим нов комплект гуми. Другите го направиха, което им даде предимство, но ние се опитахме да издържим до края. Като цяло използвахме максимално възможностите и изпълнихме добре предварителния план. За нещастие, в състезанието имахме малко лош късмет“, каза още американската звезда на Уилямс.
Vegas from the skies 😍 pic.twitter.com/pZaRi0mDv6
— Williams Racing (@WilliamsRacing) November 21, 2023