Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Албон: Лас Вегас е писта, която трябва да ни пасва добре по...

Албон: Лас Вегас е писта, която трябва да ни пасва добре по отношение на характеристиките и температурата

250
0
Александър Албон, Уилямс
Александър Албон, снимка Уилямс

Александър Албон изказа мнението си относно Гран при на Лас Вегас. Пилотът на Уилямс има големи очаквания за предстоящия рейс уикенд в щата Невада. Албон вярва, че уличното трасе трябва да пасва добре на FW45 „по отношение на характеристиките и температурата“.

Този уикенд F1 се насочва към САЩ и по-специално Лас Вегас. Развлекателният град се завръща в световния шампионат след 41-годишна пауза. Домакин на събитието е нова улична писта, която е дълга 6.2 км и минава по прочутия булевард „Лас Вегас Стрип“

Очакванията са това да бъде най-студеният състезателен уикенд за сезона. Според предварителните прогнози, температурите могат да паднат по 10 градуса по Целзий в някои от сесиите. Причината за това е най-вече свързана с факта, че уикенд във Вегас ще се проведе в късните часове на денонощието.

F1 се е сблъсквала със студени условия в миналото, особено по време на зимните тестове в Барселона. Този път обаче пилотите и отборите се изправят пред голям брой неизвестни. Това означава, че всички ще се сблъскат с нещо напълно ново и уникално.

Студеният асфалт не е добра новина за автомобилите и гумите. По време на уикенда състезателите ще изпитват сериозни затруднения да загреят своите гуми. Мнозина анализатори смятат, че именно тук ще се крие основното предизвикателство за инженерите, пилотите на отборите.

Албон коментира предстоящия рейс уикенд в Лас Вегас. Пилотът на Уилямс има основания да смята, че неговата кола би трябвало да се справи добре на писта с ниско ниво на притискане във Вегас, въпреки очакваните хладни условия.

„Надявам се, че за тук звездите ще се подредят в наша полза“, споели Албон. Лас Вегас е писта, която трябва да ни пасва добре по отношение на характеристиките и температурата. Квалификацията ще бъде голямо предизвикателство за всички пилоти, тъй като те ще трябва да накарат гумите да работят при тази температура. Това наистина няма да е лесно. Но от друга страна, такива условия биха ни подхождали много повече, отколкото ако беше обратния случай“, добави пилотът на Уилямс.

Албон каза, че пистата в Лас Вегас е била лесна за научаване в симулатора. Въпреки това той отбеляза поредица от завои, в които болидът на Уилямс може да е склонен към блокиране на предните гуми. Именно това е една от слабостите на настоящия болид на тима от Гроув

„Това е доста проста писта по отношение на разположението си и е доста лесна за научаване. Като цяло трасето е доста интересно. Тук има доста комбинирани завои, които не са лесни за предната част на колата, което не е добре за нашия автомобил.“

„Единственото нещо, което ще бъде интересно, са неравностите на пистата и дали организаторите са си свършили добре работата по тяхното премахване“, каза още Албон. „По отношение на състезанията ще има много изпреварвания. Според мен, има много възможности и много места, където можеш да изпреварваш. Нека да видим какво ще се случи. Честно казани всъщност нямах нищо против това трасе.“

Пилотът на Уилямс също така отбеляза, че правите, предхождани от бавни завои- какъвто е случая в Мексико- невинаги предлагат големи възможности за изпреварване на автомобила, който се намира отпред.

„На хартия правите са абсолютно огромни. Това обаче не означава, че ще се случат повече изпреварвания“, обясни Албон. „Например в Мексико би трябвало да има повече изпреварвания, отколкото реално се случат. Да, там има огромна права. Но там не ми харесва начинът, по който е проектиран сектор №3. Той не е подходящ за такива състезания. Именно затова е толкова трудно да се задържиш близо зад свой съперник от последния сектор към старт-финалната права.“

„Има един пример за това във Вегас, където технически би трябвало да има място за изпреварване, но завоите преди това не позволяват да кажете, че сте толкова близо.“

„Всички си мислят, че именно във високоскоростните завои е по-трудно да следваш с колата пред вас. Това не е така. По-скоро ни е трудно да се следваме в нискоскоростните завои, защото предницата в тези автомобили е много трудна за управление, особено когато автомобилите са толкова тежки.“

„Веднага щом изгубиш предницата в нискоскоростните завои си пътник. Но завой в завой 1 изглежда такъв, в който няма да е толкова трудно да останеш близо до колата пред теб. Затова мисля, че ще се получат доста изпреварвания. Надявам се обаче те да не са прекалено лесни“, завърши Александър Албон.