Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс удължи партньорството си с Мерцедес до 2030 г.

Уилямс удължи партньорството си с Мерцедес до 2030 г.

707
0
Уилямс FW45
снимка, Уилямс

Уилямс удължи партньорството си с Мерцедес до 2030 г. Отборът от Гроув подписа ново споразумение с германския производител. По този начин Уилямс ще използва двигатели на Мерцедес и след влизането на новите технически правила за задвижващите системи през 2026 г.

Уилямс използва двигатели на Мерцедес от 2014 г. насам. Тогава влязоха в сила първите 1.6-литрови V6 турбо-хибридни мотори. Британците са вторите най-дългогодишни клиенти на Мерцедес след Астън Мартин, които използват задвижващи системи на Мерцедес от вече 15 години. Договорът на Астън Мартин с германския производител изтича в края на 2025 г. След това тимът от Силвърстоун се прехвърля към мотори на Хонда

В края на миналата година Макларън обяви, че ще използва двигатели на Мерцедес до 2030 г. По този начин германският производител ще разполага с два клиентски отбора от 2026 г. нататък.

Миналата година Джеймс Ваулс намекна, че Уилямс ще продължи да използва двигатели на Мерцедес. Британският специалист отхвърли възможността неговият отбор да премине към задвижване на Хонда, Рено или Ред Бул Форд. Следователно очакванията бяха Уилямс да продължи да получава силови агрегати от Мерцедес.

Днес официално бе потвърдено удължаването на партньорството между двете страни. Според Ваулс, Мерцедес е перфектният избор на Уилямс и в новата ера на F1, която започва от 2026 г.

„Радваме се на дългосрочно партньорство с Мерцедес-Бенц. Сега сме  развълнувани да разширим това сътрудничество в следващата ера на F1“, сподели Ваулс.

„Експертният опит, подкрепата и технологиите, които Мерцедес предлага, напълно съответстват на стремежите на нашия отбор в средносрочен и дългосрочен план. Това дългосрочно споразумение с Мерцедес е положителна стъпка и е част от целите ни за бъдещето. Ние същевременно ще запазим собствения си опит и възможности в областта на дизайна и производството“, добави шефът на Уилямс.

Бъдещите агрегати ще използват 100% устойчиво гориво. Така ще бъдат спазени строгите стандарти за устойчивост и намалявайки общото потребление на гориво.

Електрическите системи на силовия агрегат ще бъдат модернизирани за постигане на по-висока производителност. Те ще разполагат с единичен електродвигател с мощност 350 kW, който е почти три пъти по-мощен от сегашния MGU-K. При разработването на новите силови агрегати ще се изисква също така да се спазват разпоредбите за ограничаване на разходите.

„Имаме удоволствието да потвърдим, че Уилямс Рейсинг е вторият клиентски отбор, който ще снабдяваме с агрегати за 2026-та“, заяви Тото Волф.

„Днешната новина подчертава силата на предложенията на Мерцедес-Бенц във Формула 1. Това не само потвърждава, но и засилва цялостната ни стратегия за моторни спортове. От 2014 г. насам продължаваме да изграждаме и развиваме отношенията си с Уилямс. Тъй като отборът продължава да поставя основите, за да се бори в челото на стартовата решетка, ние с нетърпение очакваме да го подкрепим с доставката на задвижващи агрегати“, добави главният изпълнителен директор на Мерцедес.