В Мерцедес не се тревожат от по-голямата колаборация между Ред Бул и Алфа Таури. Това каза техническият директор на тима Джеймс Алисън. Британският инженер омаловажи опасенията относно факта, че младежкият тим на „Червените бикове“ вече има по-голямо присъствие в Обединеното кралство.
Миналата година д-р Хелмут Марко потвърди, че Алфа Таури вече ще се възползва максимално от партньорството си с Ред Бул. Това означава, че италианският екип ще има по-голямо присъствие във Великобритания. Алфа Таури също така ще се сдобие с възможна част, произведена във фабриката на големия брат в Милтън Кийнс. В допълнение, Алфа Таури премести известна част от персонала си от Фаенца в своя обновен аеродинамичен отдел в Бистър. По този начин ще се намали разстоянието до централата на Ред Бул
Увеличаването на сътрудничеството между Ред Бул и Алфа Таури предизвика недоволство у някои от съперниците. Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун отправи сериозни критики към факта, че една компания е собственик на два отбора в F1. Американецът дори призова да бъде забранено подобно нещо, тъй като не е справедливо спрямо останалите екипи в шампионата.
Преди няколко дни Браун отново коментира темата за колаборацията между двата екипа на Ред Бул. Той отново изрази притесненията си относно степента на това сътрудничество. Американецът дори смята, че всичко това трябва да бъде прегледано много добре от ФИА и ръководството на F1.
„От това, което разбрах, Алфа Таури се премества в Обединеното кралство. Това според мен ще бъде от полза и за двата отбора“, каза Браун.
„Този отбор А/В и съсобствеността – което е съвсем друго ниво на отбор А/В – са от голямо значение, както за нас, така и за здравето и справедливостта на спорта“, добави CEO-то на Макларън.
Междувременно Джеймс Алисън също коментира тази толкова нашумяла тема последно време. Техническият директор на Мерцедес се доверява напълно на правилата в спорта. Алисън подчерта и тяхната яснота и строгост.
„Не съм напълно сигурен какъв е характерът на отношенията между тези два отбора, но съм наясно какви са правилата“, сподели Алисън.
„Тук се включва много ограничената част от автомобила, в която ти е позволено да доставяш части и следователно определено количество технически данни заедно с тези части. Във всяко друго отношение правилата са много строги по отношение на това да не се предава нищо, което би могло да се разглежда като интелектуална собственост от един отбор на друг.“
„Начинът, по който е написано това правило, е много широк и много ясен. Това на практика прави всяка комуникация неразрешена“, продължи техническият директор на Мерцедес. „Ако два отбора имат силни взаимоотношения помежду си, то те могат да бъдат само търговски взаимоотношения. Това не може да бъде силна техническа или силна спортна връзка, защото правилата забраняват това.“
Алисън заяви, че правилата на F1 са били затегнати именно с цел да се ограничи сътрудничеството между отборите
„В миналото тя беше по-отворена. Отношенията, които Мерцедес имаше с отбора, който сега е Астън Мартин, по онова време бяха отношения, които позволяваха много по-голяма свобода, отколкото днес“, каза той.
„В отговор на тези отношения правилата бяха значително затегнати. Това означава, че не можеш да имаш толкова сериозни технически или спортни отношения. Никой няма интерес да се търси близка връзка с друг отбор от техническа гледна точка, защото това не е позволено“, завърши Джеймс Алисън.
Мерцедес на свой има партньорства както с Астън Мартин, така и с Уилямс и Макларън. Разбира се, сътрудничеството с тези екипи се свежда до доставка на задвижващи системи и съпътстващите ги компоненти.
Nice wheels 😎 pic.twitter.com/0YH60pQdXH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 19, 2024