Управляващият директор на Заубер Алесандро Алуни Брави отново коментира проекта на Ауди в F1. Италианецът категорично отрече спекулациите, че ангажиментът на марката е под въпрос заради последните промени във висшето ръководство.
Ауди обяви влизането си в F1 през през август 2022 г. заедно със Заубер. Оттогава германският производител закупи поне един дял от швейцарският отбор. В същото време Заубер започна да наема допълнителен персонал и модернизира инфраструктурата си под ръководството на главния изпълнителен директор Андреас Зайдл. Германският инженер има задачата да подготви екипа след дългоочакваното обединение през 2026 г.
Същевременно Ауди работи върху новото поколение задвижващи системи в F1 в специалното си съоръжение в Нойбург. Германците също продължават набирането на технически персонал.
Миналата година обаче главният изпълнителен директор на Ауди Маркус Дюсман напусна. Германецът беше архитектът на идеята марката да влезе в F1 след въвеждането на новите технически правила. На негово място дойде Гернот Долнер. Предположенията бяха, че той не одобрява този проект. В Германия дори се появиха съобщения, че той е готов да прекрати програмата на Ауди и да се откаже от планираното участие в F1.
Миналата седмица пък имаше индикации, че главният директор по развитието на Ауди Оливер Хофман ще започне работа в F1. Това на практика може да го постави между Зайдл и висшето ръководство на компанията, което на свой ред да създаде още проблеми.
Управляващият директор на Заубер Алесандро Алуни Брави няколко пъти коментира спекулациите за евентуално оттегляне на Ауди. Италианецът за пореден път беше категоричен, че ангажиментът на германския производител е налице и че няма никакви съмнения относно участието през 2026 г. Брави също така настоя, че нещата вървят по план, въпреки евентуалните промени в мениджмънта на Ауди.
„Има силен ангажимент от страна на Ауди Груп на всички нива. Винаги сме казвали, че решението за влизане в F1 не се основава на решение на отделни лица, а се основава на решение на управителния съвет на Ауди“, заяви Брави. „След това решението беше потвърдено от консултативния съвет на марката и надзорния съвет на Фолксваген Груп. Затова ангажиментът е налице.“
Спекулациите сочат, че инвестициите, необходими за разрастването на отбора, според който акциите на Заубер поетапно преминават към Ауди, не са били достатъчни. Така отборът не може се изгради с темпото, което Зайдл е предвиждал
„Проектът се развива в съответствие с графика и договореното управление между акционерите. Динамиката в борда на директорите не е наша работа. Но това, което знаем, е, че имаме силна подкрепа“, обясни Брави.
„Андреас Зайдл работи в тясно сътрудничество с хората от Ауди, за да развие нашия екип към 2026 г. Именно това според мен е важно. Сега има някои медийни спекулации. Нормално е, че е интересно да се разбере състоянието на проекта на марката.“
„Но за нас статусът е добър. Работим усилено на всички нива с Ауди както в Хинвил, така и в Нойберг. Няма никаква промяна. Тъй като все повече се приближаваме към целта за 2026 г., трябва да работим още по-усилено“, добави управляващият директор на Заубер.
Брави също така потвърди, че изграждането на инфраструктурата в Хинвил върви по график. Следователно Заубер ще успее да достигне необходимото ниво в срок.
„Видях, че в пресата се коментира дали Заубер е адекватен по отношение на инфраструктурата, за да се превърне в солидна основа за заводски отбор. Това, което мога да кажа, е, че когато Ауди реши да придобие Заубер Груп, беше направена подходяща проверка на всяко ниво, включително на нашите съоръжения и технологии.“
„Знаем, че за да станем конкурентоспособни, трябва да подобрим съоръженията си, да разширим базата си, броя на персонала си и да инвестираме в технологии. Това е нещо, което правят всички отбори“, добави той.
„През последните четири години повечето тимове изграждат нови въздушни тунели, за да разполагат с най-съвременни съоръжения. Всички те инвестираха в технологии и в хора. Ние правим абсолютно същото.“
„Според предварителните планове, ще разполагаме с необходимите ресурси, за да постигнем целта си. F1 е технологичен спорт. Затова пътуването не е едногодишно. Това е процес, който започнахме под ръководството на Андреас и работим с подкрепата на нашите акционери.“
„Ще имаме всичко, което трябва да се направи, за да се свърши добра работа, според времето, което е необходимо за развитието на заводски отбор. Това, разбира се, е наистина голяма стъпка“, каза още управляващият директор на Заубер.
Брави също така е категоричен, че всички спекулации не създават предпоставки за отвличане на вниманието. Той потвърди, че отборът разговаря с потенциални пилоти и продължава да набира ключов технически персонал
„Не мисля, че има разсейване. Проектът е ясен. Разговаряме с всички заинтересовани страни- пилоти и инженери. Те знаят точно графика на нашия проект, знаят точно кой е лидерът на нашата група, както и неговата визия.“
„Ние сме напълно прозрачни. Смятам, че вече сме изпълнили добър план за набиране на персонал и ще виждаме как хората идват всяка седмица. Работим усилено, но както споменах, това е дълъг процес. За мен няма разсейване. Разбира се, има много медийни спекулации, както е винаги във Формула 1. Това е част от нашия спорт. Самият аз обаче съм щастлив да видя интереса около проекта“, завърши Алесандро Алуни Брави.
We heard you, loud and clear 😌💚
Get your 2024 official team merch now!https://t.co/PMEPKiJiPK pic.twitter.com/WdjK12bpY2
— Stake F1 Team Kick Sauber (@stakef1team_ks) February 25, 2024