Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Чувствах се наистина добре в автомобила

Сайнц: Чувствах се наистина добре в автомобила

1708
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц финишира на трета позиция в Гран при на Бахрейн. Пилотът на Ферари записа едно наистина силно състезание и се качи на подиума за първи път през тази година.

Сайнц потегли от четвърта позиция в днешната надпревара на пистата в Сахир. Испанецът имаше добра стартова реакция и не загуби позиции. Сайнц загуби позиция спрямо Серхио Перес, но това беше очаквано, като се има предвид разликата между болидите на Ред Бул и Ферари

Испанецът водеше оспорвана битка с Шарл Льоклер. Двамата пилоти на Ферари на няколко пъти си размениха позициите. В крайна сметка Сайнц показа по-добро темпо и се справи със своя съотборник. После 29-годишният пилот поддържаше добра скорост и не допускаше да бъде настигнат от съперниците си.

В края на надпреварата Сайнц започна да топи изоставането си спрямо Перес. Испанецът обаче не успя да застраши позицията на опитния мексиканец. Така той финишира трети с изоставане от поне 25 секунди спрямо победителя Макс Верстапен.

„Чувствах се наистина добре в автомобила“, сподели Сайнц.  „Стартът не беше идеален. Оттам нататък просто управлявах добре гумите си. След това можех да покажа темпото си и изпреварих два автомобила по пътя към подиума.“

„Да се доближим до Ред Бул си беше приятна изненада. Това все още не е достатъчно. Все още не сме там, където искаме да бъдем. Правим добри стъпки напред в сравнение с миналата година и имаме солиден старт на сезона“, добави пилотът на Скудерия Ферари.

Сайнц се надяваше, че вторият му стинт с твърдите гуми на Пирели донесе дивиденти в края на състезанието, тъй като Перес използваме меки гуми.

„Имахме много ясен план, използвайки меките и двата комплекта твърди гуми“, обясни Сайнц. „Чувстваме се по-комфортно с автомобила с хард, защото те прегряват и се износват по-малко.“

„Да, това е по-сложна гума за загряването и блокиране по-лесно. Но след  като заработи вече можем да натискаме с нея. При Ред Бул се виждат различните варианти на стратегия. Това обаче също е красотата на F1 и можем да си поиграем малко с нея“, завърши Карлос Сайнц.

Другият пилот на Ферари Шарл Льоклер финишира четвърти. Петкратният победител в F1 имаше малко проблеми в началната фаза на Гран при на Бахрейн. Но с напредване на състезанието Шарл намери своя ритъм и изпревари Джордж Ръсел

„Карането беше невъзможно в първите 15 обиколки и проблемът се задълбочаваше с всяка обиколка“, каза Льоклер. „Очевидно базирах спирането си за завой 9-10 на предишната обиколка, като през цялото време проблемът се влошаваше много.“

„Всеки път спирах три метра по-рано, но все пак поглеждах нещата. След това в 15-та или 20-та обиколка проблемът се стабилизира. Отборът ми каза по радиото, че е имало повече от 100 градуса разделение между предните спирачки, което е огромно.“

„В този момент разбрах, че най-доброто, което мога да направя, е просто да докарам автомобила до карирания флаг. Честно казано, като цяло, като се има предвид, че проблемът не се подобряваше през цялото състезание. После започнахме да сме по-постоянни, особено когато проблемът не се влошаваше и всяка обиколка. Това в крайна сметка ми помогна да бъда по-постоянен“, добави пилотът на Ферари.