През миналата година екипът на Мерцедес имаше сериозни проблеми с баланса на задната част на своя болид. Колата нямаше достатъчно сцепление на задната ос и това често водеше до износване на гумите. Изпускателната система пък засилваше проблемите вместо да помага за тяхното решаване.
„Слабостите, които имахме през миналата година се засилиха от части и заради това, че нямахме възможност да разберем и измерим, как функционира изпускателната система“, обясни Рос Браун наскоро. В Мерцедес обаче бяха наясно с проблемите и хвърлиха доста усилия за решаването им. „Така във втората част на миналата година насочихме усилията си да развием технология, която да ни покаже, къде отиват изгорелите газове и какво причиняват. Определено се справихме с тази задача и по всичко изглежда, че сега се справяме значително по-добре.“
Ниските температури по време на предсезонните тестове и на старта на сезона в Австралия обаче не дадоха отговор на въпроса, дали проблемът е решен окончателно.
„Все още не сме били на сериозно изпитание, но мисля, че в следващите състезания ще имаме тази възможност. За момента получаваме много позитивни отзиви от пилотите. Те чувстват ефекта от добрата работа на изпускателната система, което през миналата година не бе налице.“